۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۶۶۸۹۳
کامالا هریس:

بزرگترین دشمن ما ایران است

بزرگترین دشمن ما ایران است
اظهارات معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور درباره اینکه ایران بزرگترین دشمن آمریکا است تعجب رسانه‌های آمریکایی را به همراه داشت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پایگاه برکینگ‌دیفنس نوشته با آنکه سال‌ها است وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی از چین به عنوان بزرگترین چالش ژئوپولتیک ایالات متحده نام می‌برند کامالا هریس در مصاحبه‌ای بزرگترین دشمن آمریکا را کشوری 5600 مایل آن‌طرف‌تر از پکن معرفی کرده است. 

در بریده‌ای از مصاحبه هریس با برنامه «60 دقیقه» از شبکه خبری سی‌بی‌اس او در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه دشمن اصلی آمریکا چه کشوری است می‌گوید: «فکر می‌کنم یک پاسخ آشکار که به ذهن می‌رسد ایران است.»

وی در ادامه گفت: «ایران دستهایش به خون آمریکایی‌ها آلوده است. با این حمله با 200 موشک بالستیک به اسرائیل ما باید اطمینان حاصل کنیم ایران هیچ‌گاه به توانایی ساخت سلاح اتمی نمی‌رسد. این یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های من خواهد بود».

هریس در ادامه به سوال مجری که پرسیده «پس چین چطور؟» پاسخی بر حسب مسائل اقتصادی داده و گفته است: «ما باید بتوانیم با چین رقابت کرده و پیروز شویم. نباید دنبال درگیری باشیم ولی باید درک کنیم که معیارهایی که در داخل آن فعالیت می‌کنیم بایستی این را تضمین کند که منافع اقتصادی آمریکا تضمین می‌شوند.»

ارسال نظرات