۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۷۶۷۵۸۳
آیت الله مکارم شیرازی:

خدمت در راه خدا هیچ حدومرزی ندارد

خدمت در راه خدا هیچ حدومرزی ندارد
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار هیئت امنای موکب حضرت فاطمه معصومه(س)، تشکیل این موکب را یک موهبت دانست و بر اهمیت خدمت بدون منت به مردم تأکید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد و هیئت امنای موکب حضرت فاطمه معصومه(س) قم اظهار داشت: تشکیل چنین موکبی با نیت های خیر، یک موهبت الهی و مورد توجه امام زمان(ع) است.

این مرجع تقلید خدمتگزاری بی منت را توفیق بزرگی برشمرد و افزود: باید به گونه ای عمل نمایید که احساس نشود شما منتی بر آنها دارید، بلکه باید سپاسگزار باشید که بر شما منت نهاده‌اند تا چنین توفیقی شامل حال‌تان گردد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نحوه کمک رسانی به افراد را مهم دانست و اظهار داشت: ممکن است در میان آنان افرادی آبرومند و محترم باشند که دچار مشکلات شده باشند، کمک به این دسته باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خدمت فی سبیل الله هیچ حد و مرزی ندارد، افزود: افراد زیادی می خواهند این کارها را انجام بدهند ولی نمی توانند. حال که خداوند به شما توفیق خدمتگزاری داده باید مرتبا شکر آن را بجا بیاورید و خدماتی داشته باشید که ماندگار بشود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان بر استفادۀ حداکثری از تمام ظرفیت های مادی و معنوی موکب تأکید کرد.

ارسال نظرات