۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۷۶۷۹۴۸
آیت الله خاتمی:

مراقب جنگ روانی دشمن باشیم/ رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، نابود خواهد شد

مراقب جنگ روانی دشمن باشیم/ رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، نابود خواهد شد
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فقه شیعه حفظ نظام را از واجبات می‌‌داند و از مقدمات این حفظ نظام، حفظ مرزهای اسلامی است، گفت: امروز قدرتمندترین دولت منطقه، ایران اسلامی است و کسی جرأت چپ نگاه کردن به ایران را ندارد، چه برسد به اینکه خاک آن را اشغال کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته که در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: دین مداری هزینه دارد و برای پاسداری از دین باید هزینهها را پرداخت. این یک واقعیت است و توهم نیست، نه امروز بلکه در طول تاریخ چنین بوده است.

وی ادامه داد: قرآن کریم می فرماید که همیشه همراهی با دین هزینه دارد، «يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ» مادام تلاش میکنند که نور خدا را خاموش کنند اما  خداوند جز این میخواهد. چنانکه در قرآن میخوانیم «يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا» آنقدر اذیتتان میکنند تا دست از دینتان بردارید که به فضل خدا در این ۴۵ سال زورشان نرسیده و نخواهد رسید.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: حضرت علی(ع) در نامه ۶۲ نهج البلاغه فرمودند «مرد جنگ همیشه بیدار است و خوابش نمیبرد. کسی که خوابش میبرد بداند که دشمن خوابش نمیبرد» باید در برابر توطئهها، بیدار و هوشیار بود. واقعیت است که دشمن مادام در حال تلاش علیه شماست. آن هنگام قرآن کریم ۷ راه را ذکر کرده است که یکی را در این خطبه بیان میکنم؛ بیداری مادام لازم است. هوشیاری نظامی نیاز است که الحمدلله وجود دارد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: نیروهای مسلح بازوان پرتوان شما ملت است که گفته اند اگر اسرائیل دست از پا خطا کند عملیات وعده صادق ۳ آنها را در هم میکوبد؛ «خُذُوا حِذْرَكُمْ» همیشه آماده باشید. (نساء، آیه ۷۱) و همانطو که در آیه ۱۰۳ سوره «نساء» تأکید شده است که در هر حال آماده باشید، دشمن میخواهد که شما غافل باشید.

اسرائیل دست از پا خطا کند، عملیات وعده صادق ۳ آنها را خواهد کوبید

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحولات جبهه مقاومت، تاکید کرد: سرنوشت رژیم صهیونی و جنایتکاران جلاد و در مقابل سرنوشت حزب الله را قرآن بیان کرده است، سرنوشت این رژیم جلاد به تعبیر آیه ۱۶۷ سوره «اعراف» این است که: «وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکَ لَيَبْعَثَنَّ عَلَيْهِمْ إِلي يَوْمِ الْقِيامَةِ مَنْ يَسُومُهُمْ سُوءَ الْعَذابِ إِنَّ رَبَّکَ لَسَريعُ الْعِقابِ وَ إِنَّهُ لَغَفُورٌ رَحيمٌ» خداوند اعلام کرد تا روز قیامت آنها ذلت خواهند کشید و روز سیاه خواهند دید. «ليَبْعَثَنَّ» یعنی تردید نکنید، این وعده خداوند است دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

وی بیان کرد: یقین داشته باشید این رژیم از بین خواهد رفت و روز جمعه‌‌ای شما پیروزی جبهه مقاومت را جشن خواهید گرفت. امت‌هایی که ستم کرده‌‌اند و خداوند نابودشان کرده است شما هم نابود خواهید شد. حضرت علی(ع) فرمودند «هر کسی ستم کند همان ستم او را بیچاره می کند».

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی ادعاهای مسئولان رژیم صهیونیستی در خصوص اقدام نظامی علیه کشورمان خاطرنشان کرد: اسرائیل دست از پا خطا کند، عملیات وعده صادق ۳ آنها را خواهد کوبید، الحمدلله امت ما آماده و همراه است و در مقابل دشمن پیروز میدان است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز مخالفت امام خمینی (ره) با قانون کاپیتولاسیون در زمان پهلوی، تصریح کرد: امروز چهارم آبان سالروز صدور بیانیه و مخالفت امام خمینی (ره) نسبت به پذیرش قانون کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ است که شاه مصونیت آمریکایی‌ها را پذیرفته بود به گونه‌ای که در آن زمان یک سگ آمریکایی در این کشور مصونیت داشته باشد و شخص اول کشور مصونیت نداشته باشد. امام این را شنیدند و اعلام کردند که عزت و عظمت ایران سرکوب شد و به علما و مراجع اسلام در نجف و قم و تهران و شیراز و مشهد اعلام خطر کردند.

وی ادامه داد: هر چند آن روز آن قیام بزرگ شکل نگرفت ولی بذر انقلاب کاشته شد و در سال ۱۳۵۷ به بار نشست و سراسر ایران مرگ بر آمریکا شد، لذا آن فریاد و خروش قهرمانان را گرامی می‌داریم.

سید هاشم صفی الدین؛ مجاهدی رشید و فداکار

آیت الله خاتمی با اشاره به شهادت رهبران مقاومت، سید هاشم صفی الدین را مجاهدی، رشید و فداکار توصیف کرد و ابراز داشت: ما شاهد شهادت دو قهرمان بودیم. اول جناب «یحیی سنوار» که ۲۰ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی شکنجه شد و آخر عمرش هم به بهترین شکل به شهادت رسید و شقی‌ترین آدم‌ها که رژیم جنایتکار صهیونیستی است او را به شهادت رساندند. قهرمان دومی که این روزها داغش تازه است و بعد از شهادت رهبر حزب‌الله «سید حسن نصرالله» به شهادت رسید، شهید «سید هاشم صفی الدین» است که بمباران‌ها به حدی بود که نمی‌گذاشت پیکرها را بیاورند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری شهید سید هاشم صفی الدین، سید مجاهدی، رشید و فداکار بود. او ستاره درخشان دیگری را در آسمان جهاد در راه قدس شریف مزین کرد. او از برجسته‌ترین شخصیت‌های بزرگ حزب الله و یار همیشگی سید حسن نصرالله بود؛ شخصیتی که به معنی دقیق کلمه می‌توانست جای خالی سید حسن را پر کند، لذا خوش به سعادتشان که در راه دین و ایمانشان این چنین عاشقانه به دیدار دوست رفتند.

وی با بیان اینکه چرا رهبران مقاومت را هدف قرار می دهند، ابراز کرد: چرا سیدحسن نصرالله، سیدهاشم صفی الدین، اسماعیل هنیه و یحیی سنورا را شهید کردند زیرا می خواستند این سازمان را بشکنند اما این سازمان شکستنی نیست. این سازمان‌‌ها بیدی نیستند که با این بادها بلرزند. سیدحسن نصرالله را زدند اما در روز گذشته اعلام شد ۵۰ موشک فقط در دو دقیقه بر سرزمین‌‌های اشغالی اصابت کرده است. پایه و اساس این سازمان‌‌های مقاومتی ایمان به خدا و تقواست؛ «أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَىٰ» ولذا شکستنی نیستند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در قصه فلسطین، جبهه مقاومت صرفا با اسرائیل درگیر نیست، درگیری با آمریکا و با فرانسه است. اخیرا فرانسه شعار خلع سلاح حزب الله را داده است، کور خوانده است. حزب الله مسلح بوده و خواهد بود و با تشر شما چیزی نخواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز قصه، قصه آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس و دنیای استکبار است و شما دیدید هشت سال جنگ تحمیلی نیز همین بود ما تنها با صدام نمی جنگیدیم بلکه با دنیای استکبار می جنگیدیم. امروز هم جبهه مقاومت با دنیای استکبار می‌‌جنگد اما به این جبهه می‌‌گویم به وعده خدا مطمئن باشید و سست نشوید که «وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ».

جنگ روانی دشمن به مراتب سخت‌‌تر از جنگ نظامی است

آیت الله خاتمی با تأکید بر ضرورت مراقبت از جنگ روانی دشمن بیان کرد: قرآن از کسانی که جنگ روانی به راه می اندازند تعبیر به «مرجفون» می‌‌کند که هر روز یک شایعه می‌‌کنند؛ درباره سردار قاآنی چه گفتند؛ شهید شده، دادگاهی شده، سکته قلبی کرده که همه دروغ و بی اساس بود. خبرهای دیگر نیز از این قبیل است. جوانان عزیز، شما که با فضای مجازی سر و کار دارید خبرهایی که اینها نقل می‌‌کنند تا سند ارائه نشده است، باور نکنید و تا سند ارائه نشده، نقل هم نکنید. اینها منتظر همین نقل‌‌های شما هستند. 

وی تصریح کرد: امام ما فرمود «اسرائیل نابودشدنی است» و ان شاءالله محو هم خواهد شد اما سند بالادستی دوم فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند «راه حل مشکل فلسطین این است که هر فلسطینی در کل دنیا یک رأی در صندوق بیندازد و حاکمان خود را انتخاب کند» این حرف نظام است، اینکه کسی بگوید اسرائیل به مرزهای قانونی بازگردد این حرف، حرف مردم نیست بلکه حرف مردم، حرف رهبرشان است که باید اسرئیل از صحنه روزگار محو شود. رژیم صهیونیستی دولت نیست یک تیم تروریستی، جمع جلاد، آدم‌کش و کودک‌‌کش است. اینها دولت نیستند راه تنها همین دو سند بالادستی است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به پویش ایران همدل اظهار داشت: بحمدلله شما مردم افتخار آفریدید. آفرین بر شما خوبان به ویژه بانوان که برای اهدای هدایای خود به مظلومان غزه و لبنان صف می کشید و این هم افتخار دیگری در پرونده افتخارات ملت ایران است.

وزیر امور خارجه پر تلاش ما مثل شهید امیرعبداللهیان مدام برای حمایت از جبهه مقاومت در تلاش است

آیت الله خاتمی با اشاره به حضور ریاست جمهوری در اجلاس بریکس گفت: در اجلاس بریکس رئیس جمهور مواضع خوبی در حمایت از مقاومت گرفت. وزیر امورخارجه پر تلاش ما مثل شهید امیرعبداللهیان مدام برای حمایت از جبهه مقاومت در تلاش است این یعنی وحدت، یعنی خط مشترکی که الحمدلله همه ملت دارند و خلاصه‌‌اش دو کلمه است: «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل».

امام جمعه موقت تهران در خصوص موضوع جزایر سه گانه ایرانی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۵۰ شمسی که شاه پهلوی بحرین را واگذار کرد قصه جزایر سه گانه مطرح شد، سالی نیست که موضوع جزایر سه گانه یعنی جزیره بوموسی، تنب بزرگ و جزیره تنب کوچک را مطرح نکنند، اما این بار یک فرق دارد تفاوتش آن است که سه کشور اروپایی هم با آنها همراه شده‌اند.

وی با اشاره به همراهی کشورهای اروپایی با امارات متحده عربی افزود: همراهی سه کشور اروپایی به دلیل این است که می‌‌خواهند از رژیم صهیونیستی حمایت کنند. چون می‌‌بینند امروز ایران قدرتمند کانون حمایت از جبهه مقاومت است لذا در این مقطع این را دقیقا با انگیزه حمایت از رژیم صهیونیستی، مطرح کردند.

کسی جرأت چپ نگاه کردن به ایران را ندارد، چه برسد به اینکه خاک آن را اشغال کند

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: اینها بدانند این جزایر سه‌گانه ملک ایران بوده و هست و خواهد بود. امروز قدرتمندترین دولت منطقه، ایران اسلامی است و کسی جرأت چپ نگاه کردن به ایران را ندارد، چه برسد به اینکه خاک آن را اشغال کند. دیدید صدام که با حمایت شما بود به چه روز ذلتی افتاد؟! دیدید که چگونه ملت سیلی محکمی به صدام زد؟! اگر صدام ها بخواهند این هوس را داشته باشند سیلی محکم‌‌تری از ملت ایران خواهند خورد.

وی تصریح کرد: حرف ما یک حرف میهنی و بالاتر یک حرف دینی است. این حرف فقه شیعه است. فقه شیعه حفظ نظام را از واجبات می‌‌داند و از مقدمات این حفظ نظام، حفظ مرزهای اسلامی است. در ۲۰۰ سال اخیر هرگاه ایران با کشوری یا کشوری با ایران درگیر می‌‌شد بخش‌‌هایی از خاک ایران از دست می‌‌رفت اما تنها زمانی که یک وجب خاک ما از دست نرفت، هشت سال دفاع مقدس شما مردم بود. یک وجب خاک ایران با این مردم غیرتی از دست نرفت که می‌‌بینیم و با نسل شجاعی چون شما به فضل خدا یک وجب از این خاک از دست نخواهد رفت.

ارسال نظرات