۲۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۷۵۲۵۳

زبان الکن رسانه در روایت حضور میلیونی مردم در جشن نیمه شعبان

زبان الکن رسانه در روایت حضور میلیونی مردم در جشن نیمه شعبان
همه ساله نیمه شعبان با حضور میلیونی مردم فرصتی فراهم می شود تا شادی و شعف مومنانه و اقتدار تصویری برای دنیا بازنمایی شود، اما صدافسوس که رسانه ملی نتوانست به‌طور حداکثری ظرفیت‌های خود را در این زمان به کار گیرد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، همه ساله نیمه شعبان با حضور میلیونی مردم فرصتی فراهم می شود تا شادی و شعف مومنانه،امید و انتظار آگاهانه یک ملت و اقتدار تصویری منتظران حضرت مهدی عج برای دنیا توسط رسانه های داخلی و خارجی بازنمایی شود .اما صدافسوس به نظر می‌رسد که رسانه ملی در پوشش برنامه‌های نیمه شعبان نتوانسته است به‌طور حداکثری ظرفیت‌های خود را به کار بگیرد. کمبود تنوع در محتوا ، نبود مستندهای جذاب از گردهمایی سال گذشته، کمبود گفتگوهای تخصصی، جذابیت را با چالش ایجاد کرده بود.

عقب افتادن در شکار سوژه ها از  فضای مجازی سبب شد تا رسانه ملی نتواند با تولید محتوای ویژه حق تصویر حضور با شکوه مردم را ادا کند.

پوشش نامتوازن در سطح شبکه های ملی و استانی بعلت نبود فرماندهی واحد و در گیر شدن فرمانده میدان(شبکه قرآن و معارف سیما ) در امور اجرایی سبب ناکارآمدی در روایت کلان حضور مردم منتظر بود و همین امر سبب شد تا برخی مناطق از پوشش ضعیف‌تری از برنامه‌های جشن برخوردار گردند ، در حالی که می‌توانست با مدیریت بهتری در شبکه‌های استانی، برنامه‌های محلی را نیز پررنگ‌تر کرد.

 ضعف در بازنمایی تعامل با مردم از دیگر نقاط ضعف بوده که توقع این بود باحضور حداکثری شبکه ها در جمکران می‌توانست  مشارکت عمومی را افزایش دهد.

ضعف‌های کارگردانی و نوآوری در پوشش جشن نیمه شعبان و قاب های تکراری و استفاده بیش‌ازحد از قاب‌های ثابت و بدون خلاقیت   از دیگر کاستی‌ها این دوره است.

نکته بعدی این است که زاویه‌های نامناسب دوربین حال و هوای مراسم را به درستی نشان نمی‌داد، قطع نامناسب تصاویر و تدوین ناموزون نیز باعث از بین رفتن حس پیوستگی مراسم شده بود؛ در نهایت نبود یک روایت منسجم که برنامه‌ها را به هم پیوند دهد از جمله نقاط ضعف دیگر برنامه های امسال بود.در پایان از زحمات دوستان و مدیران اهالی رسانه تشکر می نماییم.


حجت الاسلام عبد الله جلالی

ارسال نظرات