۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۷۶۹۵
مدیر مدرسه علمیه ‌مشهد:

حضور در کلاس‌های بانو طاهایی سبب طهارت روحی دانش پژوهان بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) مشهد با بیان ویژگی‌های بانو طاهایی گفت: شرکت در کلاس‌های بانو طاهایی سبب طهارت روحی و دگرگونی اخلاقی دانش پژوهان بود.
طاهره آشفته يزدي، مدير مدرسه علميه زهراي اطهر(س) مشهد
طاهره آشفته یزدی، مدیر مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد جایگاه علمی بانو طاهایی را بسیار رفیع دانست و گفت: این اندیشمند قرآنی از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار داشته و تقریباً پاسخ بسیار خوبی برای تمام سوالات ما داشتند، هم چنین مباحث اخلاقی را به زیبایی بیان می کرد که شرکت در این کلاس ها برای من همانند شستشوی روح بود و زمانی که از محفل استاد برمی‌گشتم معنویت خاصی در خود احساس می کردم، حتی یکی از آثار پرمحتوای وی را که پیرامون اخلاق اسلامی است‌ به سبب معنویت حاکم بر آن، تدریس کرده‌ام.

مدیر مدرسه علمیه زهرای اطهر به موقعیت والای اجتماعی بانو سیدخاموشی اشاره کرد و بیان داشت: وی از موقعیت و جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار بودند که نمود آن را به وضوح در روز تشییع جنازه این استاد بزرگ مشاهده کردیم؛ بنابر این احترام خاص و رفتار خوب سبب ارتقای شخصیت وی در مدرسه و جامعه شده بود.

شاگرد بانو طاهایی با بیان این‌که شرکت در کلاس‌های بانو طاهایی سبب طهارت روحی دانش پژوهان بود، مهم‌ترین ویژگی‌‌ اخلاقی استاد طاهایی را چنین برشمرد: یکی از صفات بارز اخلاقی بانو اخلاص در عمل بود، همچنین استاد بیشتر گوش می کردند و کمتر به صحبت می‌پرداخت، به گونه‌ای که اگر سؤالی می پرسیدیم جواب می‌داد و در غیر این صورت سکوت می‌کرد، از همه مهم‌تر این که انس وی با قرآن سبب می‌شد گه گاه تذکرات خود را در قالب آیات قرآن بیان می‌کرد.

وی در خصوص میزان اهتمام خانم سیدخاموشی به مسائل فرهنگی گفت: از آنجا که استاد بسیار خوش ذوق بود؛ از این رو به فعالیت های فرهنگی بسیار اهمیت داده و افرادی را که در این زمینه فعالیت داشتند ‌مورد تشویق، شفقت و تقدیر قرار می‌داد.

 آشفته یزدی در پایان خاطره خود را از استاد چنین اظهار داشت: زمانی که برای تحصیل علوم دینی خدمت استاد رسیدم با این‌که تقریباً زمان امتحانات ترم اول بود؛ اما استاد با آغوش باز و اظهار محبت مرا پذیرفته و گفتند«‌درب مدرسه علمیه نرجس‌(س) همیشه به روی همه باز است» که من از رفتار و برخورد این استاد قرآنی بسیار مسرور شده و در این مدرسه مشغول به تحصیل شدم./917/ت302/س
ارسال نظرات