۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۷۷۷۴۴

شانزدهمین گردهمایی ائمه جمعه گلستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شانزدهین گردهمایی ائمه جمعه گلستان در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.
گردهمايي روحانيان
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام محمدحسین سبحانی، امام جمعه گنبدکاووس، روز گذشته در شانزدهمین گردهمایی ائمه جمعه گلستان که با موضوع اصلاح الگوی مصرف در آموزه های دینی در گنبدکاووس برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته نیکوکاری در کشور، تشویق مردم برای کمک به محرومان و نیازمندان را از مهم‌ترین وظایف روحانیان دانست و گفت: روحانیت باید با تشویق مردم به نیکوکاری، انفاق و دستگیری از نیازمندان را به یک فرهنگ غالب در کشور تبدیل کند.

وی با بیان این که کمک نهاد‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی‌(ره) نمی‌تواند مشکلات همه نیازمندان را رفع کند، افزود: رسیدگی به ‌این مسأله نیازمند مشارکت عمومی است.

امام جمعه گنبد کاووس با بیان این که مسأله انفاق و دستگیری از مستمندان در قرآن و کلام انبیا‌ بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، خاطر‌نشان کرد: انفاق به دیگران سبب می‌شود‌ انسان‌ها روحیه ایثارگری و گذشت از مال را برای رضای خدا در وجودشان تقویت کنند و با این‌کار خودشان را به خداوند نزدیک کنند.

وی افزود:‌ در آستانه بهار طبیعت هم متمولین جامعه و هم دولتمردان باید نسبت به این موضوع حساس باشند و در جهت کمک به این قشر از جامعه برنامه ریزی کنند.

گفتنی است، در این گردهمایی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار گلستان و ائمه جمعه استان گلستان حضور داشتند./950/پ202/س
ارسال نظرات