۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۷۸۶۲

مراسم چهلمین روز درگذشت خانم سیدخاموشی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم چهلمین روز درگذشت عالمه فاضله خانم فاطمه سیدخاموشی، مؤسس و مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد برگزار شد.
بانو فاطمه خاموشي
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم چهلمین روز درگذشت عالمه فاضله خانم فاطمه سیدخاموشی (طاهایی)، مؤسس و مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد، بیستم اسفندماه با حضور عموم خواهران و برادران در مدرسه علمیه نرجس (علیها السلام) مشهد برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام حسین حائری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به معیارهای فضیلت و برتری انسان ها بر یکدیگر از منظر قرآن کریم پرداخت.

وی با اشاره به فطری بودن تولد تمامی انسان ها در شرایط یکسان، وجه تمایز انسان ها از یکدیگر را زندگی در شرایط گوناگون دانست و گفت: برخی انسان ها در شرایطی زندگی می کنند که سبب تفاوت غیر قابل قیاس آن ها با دیگر افراد شده و به عنوان افراد شاخص، نمونه و منحصر به فرد معرفی می شوند.

حجت‌الاسلام حائری، انسان ها را به دانه های شن فراوان کنار دریا تشبیه کرد و اظهار داشت: دانه های شن در یک نگاه، ارزش واحدی دارند؛ اما تعداد کمی از آن ها، شرایط قرار گرفتن در صدف را پیدا می کنند، در مورد انسان ها هم همین طور است.
 
وی ادامه داد: برخی از انسان ها باتوجه به قابلیت های فردی خویش، در صدف زندگانی قرار گرفته و تبدیل به مروارید می شوند، صدفی که ازنگاه قرآن، هر انسانی که درون آن قرار گیرد تبدیل به یک انسان شاخص وبرجسته و دارای ارزش می شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در پایان، افرادی همچون خانم سیدخاموشی (طاهایی) را مروارید درون صدف دانست و بیان داشت: خانم طاهایی با تحمل شرایط سخت زندگانی به مقامات رفیعی رسیدند که همین امر موجب تمایز ایشان از بقیه افراد شد و اکنون لازم است که این گونه اسوه های اخلاقی توسط مسؤولان معرفی شوند تا جامعه به خصوص جوانان، سیره آن بزرگواران را سرلوحه عملکرد خود قرار دهند./917/د102/ص

ارسال نظرات