۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۷۷۸۹۹
معاون پژوهشی حوزه علمیه بابل:

تجهیز و توسعه کتابخانه حوزه‌های علمیه نیازمند نگاه پژوهشی است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی حوزه علمیه فیضیه مازندران گفت: متأسفانه بسیاری از مدارس علمیه به دلیل قدیمی بودن آن، فضای کتابخانه ای مناسبی ندارند و کتاب‌های کهن آنها نیز در معرض نابودی قرار دارد.
كتابخانه حوزه
حجت الاسلام رحیم ابوالحسینی، معاون پژوهشی حوزه علمیه فیضیه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری‌ گفت: در حال حاضر بیش از 25 هزار جلد کتاب در قالب 9 هزار عنوان کتاب در کتابخانه این مدرسه علمیه ثبت شده است.

وی با بیان این که کتابخانه مدرسه علمیه فیضیه مازندران یکی از بزرگ‌ترین منابع کتاب در میان حوزه های علمیه استان است، افزود: کتاب هایی با موضوعات فقه، اصول، تفسیر، حدیث و تاریخ در این کتابخانه بزرگ وجود دارد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه فیضیه مازندران مساحد مفید این کتابخانه را سیصد متر مربع اعلام کرد و ابراز داشت: وجود اتاقک‌های مخصوص مطالعه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتابخانه نسبت به دیگر کتابخانه های مدارس علمیه استان است.

حجت الاسلام ابوالحسینی با بیان این که هر ساله به تعداد کتب این کتابخانه افزوده می شود، تصریح کرد: مهم ترین برنامه معاونت پژوهشی مدرسه علمیه فیضیه مازندران تقویت کتابخانه این حوزه در بعد علمی و تحقیقاتی است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه فیضیه مازندران حفظ و حراست از کتب فقهی کهن را در حوزه‌ها ضروری ‌دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از مدارس علمیه به دلیل قدیمی بودن آن فضای کتابخانه ای مناسبی ندارند و کتاب‌های کهن آنها نیز در معرض نابودی قرار دارد.

وی همچنین از حضور دانشگاهیان برای مطالعه و انجام امور تحقیقاتی در این کتابخانه خبر داد و بیان داشت: تقویت فعالیت های پژوهشی در کنار برنامه‌های آموزشی طلاب یکی از دغدغه‌های اصلی معاونت پژوهشی حوزه است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه فیضیه مازندران توجه به مسأله پژوهش را نیاز اصلی جامعه امروز عنوان کرد و بیان داشت: متأسفانه پژوهش تنها موضوعی است که جای آن در جامعه امروز خالی است و امروزه کمتر به امر پژوهش در مدارس علمیه پرداخته می‌شود.

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه رویکرد اصلی فعالیت های خود را پژوهش محوری بدانند، گفت: پژوهش در حوزه ها باید به مسأله‌ای ضروری و غیر قابل تغییر تبدیل شود؛ چون توجه به پژوهش در مدارس علمیه سبب تقویت بنیه علمی طلاب می شود.

حجت الاسلام ابوالحسینی همچنین از فعالیت گسترده طلاب و استادان‌ این حوزه در تولید مقاله و تألیف کتب مختلف خبر داد و بیان داشت: تاکنون کتاب‌های گوناگونی از سوی استادان این مدرسه تألیف شده و به چاپ رسیده است./950/پ202/س
ارسال نظرات