از غفلت مأموریت طراحی نظامات اجتماعی تا لزوم توجه به هویت «بانوی طلبه»

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم سارا طالبی، مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات در گفتوگویی با اشاره به وظایف حوزههای علمیه خواهران، اساتید و طلاب خواهر در راستای پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالگرد بازتأسیس حوزه علمیه قم، اظهار کرد: پذیرفتن واقعی کمبودها و خلأها و عدم تقلیل مطالبات رهبری در حد نصایح بلکه تغییر سریع ریل گذاری های کلان به محورهای بیانیه و پرهیز از بزرگ دانستن داشتههای کنونی به امید و تلاش برای تبدیل حوزه علمیه به حوزهای سرآمد، از جمله وظایفی است که حوزههای علمیه خواهران باید نسبت به آن اهتمام ورزد.
وی افزود: بیانیه مقام معظم رهبری راه رسیدن به پیشرو بودن را مطرح کرده اما برخی به گونهای برداشت کردند که گویا هم اکنون حوزه به این نقطه رسیده است.
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات گفت: وظیفه اصلی تبلیغ، بر عهده طلاب است و دستگاههایی مانند حوزه علمیه و تبلیغات اسلامی میبایست، با یکدیگر برای طی کردن موفق این مسیر تعاملات بیشتری داشته باشند.
خانم طالبی ادامه داد: در حوزههای علمیه خواهران ظرفیت تأسیس رشته های متنوع تبلیغی وجود دارد و دچار تأخیر جدی است و از سوی دیگر همچنان شأن تبلیغ در حوزه علمیه آنچنان که باید جدی در نظر گرفته نشده است.
وی مطرح کرد: با توجه به این که مأموریت طراحی نظامات اجتماعی در حوزه های علمیه خواهران تقریبا مورد غفلت واقع شده و رویکرد فردگرا غلبه دارد، ضروری است حوزه های علمیه به ارتقای گفتمان سازی شأن خواهر طلبه توجه ویژهای کنند که در این راستا باید بهطور مدام برنامههای رسانهای تولید شود.
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات افزود: دستگاه های تربیتی، باید برای اشتغال و رسمیت جایگاه زنان طلبه به جهت حقوقی زیرساخت فراهم آورند.
وی در پایان گفت: جهت جذب طلاب خواهر بیشتر به حوزههای علمیه نیز تبلیغات سنتی پاسخگوی این نیاز نخواهد بود، بنابراین لازم است در روندی فراگیرتر در کشور، همه ورودیهای با استعداد و متشرع، به این ظرفیت آشنا و با امکان جذب در حوزه آشنا شوند.