۱۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۷۸۵۱۹
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان:

مسؤولان حوزه علمیه خراسان برای تحقق منویات رهبری در حال برنامه‌ریزی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه حوزه علمیه خراسان برای سال 89 برنامه‌ریزی مناسبی خواهد داشت، گفت: دفتر فرهنگی ـ تربیتی و معاونت آموزشی و پژوهشی در حال طراحی برنامه‌ای هستند تا کار فرهنگی و پژوهشی برای تحقق «همت مضاعف و کار مضاعف» صورت گیرد.
حجت الاسلام اكبر فرجام، مدير اجرايي حوزه علميه خراسان
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین فرجام با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در سال 89 و نامگذاری آن به «همت مضاعف و کار مضاعف»، آن را سنت حسنه و نماد حرکت به سوی ایده‌ها و آرمان‌های متعالی دانسته و گفت: هر سال همت، تلاش و فعالیت‌های مجموعه‌های اجرایی، فرهنگی، برنامه‌ریزی و ... متوجه عنوانی می‌شود که رهبری به آن سال اختصاص می‌دهند.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان افزود: با توجه به گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب و تثبیت نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری بر اساس ضرورت و اولویت‌ها آن را بیان کردند.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان به نقش حوزه‌ها در فرهنگ‌سازی در این عرصه اشاره کرد و بیان داشت: حوزه علمیه اگر در بسیاری از این موارد حاضر شود، می‌تواند نقش والایی را ایفا نماید.

وی ادامه داد: اگر همت و تلاش به یک امر درونی برای انسان تبدیل شود، آموزه‌های دینی و وجدان کاری می‌تواند در تحقق آن موثر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجام اضافه کرد: در آموزه‌های دینی نسبت به کار و تلاش تاکید فراوانی شده است و حوزه‌های علمیه می‌توانند این معارف را تبیین و به جامعه منتقل کنند.

وی با بیان اینکه حوزه جدای از جامعه نیست، بلکه با مردم، در میان مردم و از آنان است، یادآور شد: روحانیون به عنوان‌ هادیان و مبلغان فرهنگ اسلامی می‌توانند همت و کار مضاعف را در سطح جامعه فرهنگ‌سازی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجام با اشاره به اینکه حوزه علمیه خراسان برای سال 89 برنامه‌ریزی مناسبی خواهد داشت، گفت: دفتر فرهنگی- تربیتی و معاونت آموزشی و پژوهشی در حال طراحی برنامه‌ای هستند تا کار فرهنگی و پژوهشی برای تحقق «همت مضاعف و کار مضاعف» صورت گیرد و در آینده‌ای نزدیک این برنامه‌ها را اعلام خواهیم کرد./917/د103/ص

ارسال نظرات