۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۷۸۷۲۸
رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی:

180 میلیارد ریال برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یافت

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی از اختصاص بودجه 180 میلیارد ریالی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.
بنياد شهيد و امور ايثارگران
سید هادی ذاکر، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اعلام اینکه ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت آرمان اصلی ماست، تاکید کرد: یکی از رسالت های اصلی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است.

وی در ادامه با اشاره به سفر هیات دولت در قالب دور سوم سفرهای استانی به آذربایجان غربی اظهار داشت: معاون اول رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور نیز به همراه دیگر اعضای هیات به آذربایجان غربی خواهند آمد.

ذاکر با اشاره به رئوس برنامه های سفر رئیس بنیاد شهید کشور خاطرنشان کرد: مهندس زریبافان در مدت دو روز، از مراکز اداری در حال ساخت بنیاد شهید، مرکز توانبخشی جانبازان و ایثارگران و مدارس شاهد بازدید کرده و سپس در جمع نخبگان، خانواده های شهدا و شورای اداری سازمان به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

این مقام مسؤول با اشاره به مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی گفت: در دور دوم 76 میلیارد ریال جهت طرح ساماندهی گلزار شهدا و مرکز توانبخشی جانبازان اختصاص یافته بود.

وی اضافه کرد: طرح ساماندهی گلزار شهدا به صورت کامل به اتمام رسیده و مرکز توانبخشی جانبازان از 10 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با اشاره به نامه های ارائه شده به رئیس جمهور از سوی جمعیت هدف سازمان بنیاد شهید استان، گفت: به درخواست 76 درصد نامه های جمع آوری شده پاسخ داده شده اما 24 درصد به دلیل عدم همخوانی با قوانین بی نتیجه مانده است.

سید ذاکر طرح ساماندهی گلزار شهدای خوی، گلزارهای کمتر از 10 شهید و تکمیل مرکز توانبخشی جانبازان، طراحی و احداث موزه شهدای مرکز فرهنگی، طراحی و احداث یادمان شهید باکری و برگزاری کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی را از طرح های پیشنهادی این بنیاد برای تصویب در دور سوم سفر های استانی ریاست جمهوری به آذربایجان غربی برشمرد.

یادآور می شود؛ رئیس جمهور کشورمان به همراه اعضای کابینه فردا صبح روز چهارشنبه در جمع مردم خونگرم و شهید پرور استان آذربایجان غربی حاضر می شوند./936/ت302/ص
ارسال نظرات