۲۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۷۹۱۲۴
مسؤول ستاد برگزاری سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی:

مجموعه آثار آیت الله فاضل لنکرانی در دست تدوین است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره) با تشریح فعالیت ها و اقدامات دفتر حضرت آیت الله مرحوم فاضل لنکرانی گفت: مجموعه مباحث اخلاقی حضرت آیت الله فاضل با عنوان اخلاق فاضل در دست چاپ است که در سومین سالگرد ارتحال این مرجع تقلید در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
نور موسوي مسئول ستاد سالگرد آيت الله فاضل لنکراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جلال نور موسوی، مسؤول ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، ‌یک‌شنبه در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت های دفتر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی بعد از ارتحال این مرجع تقلید گفت: فعالیت های دفتر این مرجع تقلید بعد از ارتحال، با نظارت آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی فرزند این عالم ربانی، انجام می شود و خوشبختانه با فعالیت های صورت گرفته اقدامات و برنامه های دفتر توسعه و گسترش قابل توجهی یافته است.

وی تاکید کرد: در حوزه مسائل فرهنگی تاکنون بیش از ششصد هزار جلد کتاب از آثار این عالم ربانی در حوزه جوانان شامل کتاب های هفت آسمان جوانی، پرسمان حجاب و جلوه های عاشورایی چاپ و در اختیار نسل جوان کشور قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که پنج هزار مسجد در سراسر کشور زیر پوشش فرهنگی دفتر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی هستند، ابراز داشت: بیش از پنج هزار هیأت مذهبی در کشور نیز از فعالیت های فرهنگی دفتر استفاده می کنند و بسته های فرهنگی در مناسبت های مختلف به مساجد، هیأت‌های مذهبی و همچنین مدارس و استان‌های محروم کشور ارسال می شود.

حجت الاسلام نور موسوی خاطرنشان کرد: تاکنون دویست هزار جلد کتاب پرسمان حجاب از سوی دفتر این مرجع تقلید به شهر تهران ارسال شده است و همچنین پانصد کتابخانه در مناطق محروم کشور از جمله استان‌های هرمزگان، سیستان، خراسان جنوبی و دیگر استان های محروم کشور از بسته های اهدایی کتاب و محصولات فرهنگی دفتر استفاده بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: از سوی دفتر این مرجع تقلید فقید، در ماه های محرم و رمضان نیز صد نفر از مبلغان به مناطق محروم کشور اعزام و نسبت به رفع شبهات و تبلیغ دین مبین اسلام انجام وظیفه کردند.

حجت الاسلام نور موسوی در ادامه گفت: مجموعه مباحث اخلاقی حضرت آیت الله فاضل(ره) با عنوان اخلاق فاضل در دست چاپ است که امیدواریم در ایام سومین سالگرد ارتحال این مرجع تقلید چاپ و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ابراز داشت: به همت جمعی از محققان و شاگردان این مرجع فقید تقریرات درس اصول حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در دست چاپ است که دروه چهار جلدی آن به اتمام رسیده و دوره شش جلدی این تقریرات نیز در شرف اتمام است و به زودی پس از چاپ در اختیار طلاب، اساتید، محققان و جامعه علمی کشور و همچنین اندیشمندان جهان اسلام قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام نور موسوی با اشاره به دیگر فعالیت های دفتر حضرت آیت الله مرحوم فاضل لنکرانی گفت: یکی از مدرسان حوزه علمیه مشهد مقدس کتابی را با عنوان سبک شناسی موسوعه فقهی تفصیل الشریعه فی شرح تحریر الوسیله مربوط به بررسی فقهی، اصولی و رجالی آثار حضرت آیت الله مرحوم فاضل لنکرانی در حال تدوین دارد که در آینده نزدیک به چاپ خواهد رسید.

وی ابراز داشت: این کتاب که در مجامع علمی مختلف دنیا مورد استقبال قرار گرفته است، در زمان حیات حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در 28 جلد با عناوین مختلف به چاپ رسیده بود و بعد از ارتحال این مرجع تقلید نیز ادامه آن با اشراف و نظارت فرزند وی ادامه دارد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مجموعه آثار فقهی و اصولی و رجالی حضرت آیت الله مرحوم فاضل لنکرانی در حدود صد جلد از سوی گروهی از محققان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در حال تدوین است.

حجت الاسلام نور موسوی ابراز داشت: تاکنون بیش از شصت درصد از کارهای مربوط به تدوین این آثار انجام شده است و امیدواریم مجموعه آثار ایشان که به زبان عربی و فارسی به چاپ خواهد رسید تا سالگرد آینده این مرجع تقلید آماده و در اختیار مجامع علمی قرار گیرد. /924/پ202/س
ارسال نظرات