استاد دانشگاه شهید بهشتی تبیین کرد؛
بایدهای رفتار سازمانی و فنون انطباق در برخورد با رفتارهای دشوار

رضائیان با اشاره به فنون انطباق در برخورد با رفتارهای دشوار گفت: در مواجهه با این موارد، باید سوابق گذشته افراد را در نظر گرفته و ضمن استفاده از نظر کارشناسان در این زمینه، از روش آزاد از تجربه استفاده کنیم
ویژهبرنامه اعتکاف علمی مجتمع عالی تربیت مجتهد مدیر محمدیه در اردوگاه بزرگ فرهنگی و علمی امام صادق(ع) شهرستان دماوند برگزار شد.
در این ویژهبرنامه که از دیروز آغاز شده و تا 2 روز آینده ادامه خواهد داشت، پیش نشست های متعددی در نظر گرفته شده است که یکی از این پیش نشست ها، نشست «مباحث مربوط به رفتار سازمانی» بود که توسط علی رضائیان استاد دانشگاه شهید بهشتی ارائه شد.
علی رضائیان استاد دانشگاه شهید بهشتی و مسئول گروه مدیریت مجتمع عالی تربیت مجتهد مدیر محمدیه در گفت وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به برنامه های تدوین شده برای دانش پژوهان مجتمع عالی تربیت مجتهد مدیر محمدیه در حوزه مباحث رفتار سازمانی اظهار داشت: برنامه آموزشی متعددی برای دانش پژوهان این موسسه طراحی و در نظر گرفته شده است که نشست های امروز، ادامه مباحث رفتار سازمانی است که بخشی از آن در گذشته بیان شده است و امروز موضوع مذاکره، بیان و تبیین خواهد شد.
وی افزود: در مذاکره با افراد این بحث مطرح می باشد که گاهی از مواقع، ممکن است با افرادی سروکار داشته باشیم که فرد پیچیده ای است و باید دانست که در مذاکره با این افراد چگونه می توانیم گفت وگو داشته باشیم تا منافع خود را حفظ کنیم؟
استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به فنون انطباق در برخورد با رفتارهای دشوار ابراز کرد: در مواجهه با این موارد، باید سوابق گذشته افراد را در نظر گرفته و ضمن استفاده از نظر کارشناسان در این زمینه، از روش آزاد از تجربه استفاده کنیم که البته در این قسمت، روشن ترین جواب، منطقی ترین جواب است که باید در نظر داشته باشیم.
وی افزود: در برخورد با این گونه افراد باید گام های عملی را پیش بگیریم تا با اهتمام به این مسئله و توجه به پیش روی، گام به گام به نتیجه درست و مطلوب خود دست پیدا کنیم.
رضائیان با بیان این که برخی از افراد کمال پندار هستند و در همه زمینه ها خود را صاحب نظر می دانند، تاکید کرد: در صورت مواجهه با این گونه افراد باید با ادراک از حقیقت، مسائل را برای آنان تشریح کرده و ضمن رعایت تمامی شئونات اسلامی و اخلاقی، فرد مورد نظر را به اشتباه خود واقف ساخت.
استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به روش های صحیح برخورد با افراد در مذاکره با آنان اظهار داشت: در مذاکره با طرف مقابل باید روابط ما به گونه ای باشد که رفتار مناسب به حساب آمده و منافع ما را تامین کند.
وی افزود: مذاکره با افراد باید در کوتاه ترین زمان بوده و ضمن داشتن کارایی بیشتر، دارای کیفیت مناسب و معقول باشد؛ چراکه بهترین نوع مذاکره این است که دارای این سه شاخصه بوده و دارای اثربخشی موثری باشد.
رضائیان در پایان تاکید کرد: در مذاکره اثربخش باید هر دو طرف به جای حمله به طرف مقابل، متمرکز بر راه حل مناسب شده و راهبردهای رقابتی، همکاری مبتنی بر اعتماد و سازش را در پیش گیرند.
ارسال نظرات