۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۷۹۲۴۸
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

استفاده از سلاح های هسته ای در جهت افساد در زمین حرام شرعی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای امری ممدوح و مطلوب است، اما در اموری که غرب و استکبار از آن استفاده کرده بدون شک حرام است و آموزه های دینی نیز این موضوع را حرام می داند.
2/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در سخنانی با اشاره به دیدگاه های دین مبین اسلام در خصوص تولید و استفاده از سلاح های هسته ای گفت: اصل فناوری هسته ای به عنوان یک کار علمی همچون سایر علوم پسندیده است.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام جهت گیری علوم مهم تر از اصل علم است تاکید کرد: علم باید در جهت تعالی و پیشرفت بشریت و در خدمت بندگان خدا باشد.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: تاریخ نشان می دهد که قدرت های استکباری از انرژی هسته ای در جهت سقوط جامعه بشری استفاده کرده اند که این موضوع مورد تایید دین مبین اسلام نیست.

وی بیان داشت: بهره گیری از انرژی هسته ای جهت استفاده های صلح آمیز که در راستای تعالی و پیشرفت بشریت به ویژه موحدان و مؤمنان باشد نه تنها مذموم نبوده بلکه در شرایطی نیز واجب خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به کاربردهای متعدد انرژی هسته ای گفت: انرژی هسته ای کاربردهای فراوانی در حوزه های مختلف پزشکی، صنعتی و دارویی دارد و جمهوری اسلامی ایران نیز در این راه ها از فناوری هسته ای بهره می گیرد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به دیدگاه های دین مبین اسلام در خصوص بکار گیری سلاح های هسته ای خاطرنشان کرد: اگر از سلاح های هسته ای در جهت افساد در زمین و از بین بردن نعمت های الهی و انسان ها و مخلوقات خدا استفاده شود، اختلافی بین علما و فقها در حرمت آن وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی ابراز داشت: استفاده صلح آمیز از این نوع انرژی ها امری ممدوح و مطلوب است اما در اموری که غرب و استکبار از آن استفاده کرده بدون شک حرام است و آموزه های دینی نیز این موضوع را حرام می داند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سیاست مسؤولان عالی نظام در خصوص استفاده از انرژی هسته ای تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این باره تاکید کرده اند که ما انرژی هسته ای را برای استفاده در مصارف صلح آمیز و درست آن می خواهیم.

وی در ادامه با انتقاد از تهدیدات اوباما علیه جمهوری اسلامی ایران، این تهدیدات را واهی و فاقد پشتوانه ارزیابی و تصریح کرد: آنها خودشان هم می دانند که تهدیدات شان پشتوانه ای ندارد و اگر قرار است چنین تهدیداتی عملی شود بیش از همه خودشان آسیب خواهند دید.

این فعال سیاسی با بیان اینکه تهدید اوباما چیزی بیشتر از یک تهدید صرف نیست تاکید کرد: البته آنها جرات چنین کاری را هم ندارند و اگر بر فرض هم چنین اتفاقی رخ داد به زیان خودشان تمام خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تهدید رییس جمهور آمریکا برای اهداف و اغراض دیگری است نه اینکه واقعا بتوانند چنین کاری را انجام دهند و این کار امری سفیهانه و نابخردانه است که در صورت تحقق به زیان خودشان و دیگر ملت های جهان خواهد بود. /924/ت302/ج

ارسال نظرات