جشنواره نوآوری های تبلیغی، نقطه عطفی در توسعه فنون تبلیغ دینی است
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجتالاسلام سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در اختتامیه چهارمین جشنواره ملی نوآوریهای تبلیغی جنات که با حضور مبلغان سراسر کشور در سالن همایشهای غدیر برگزار شد، با بیان اهمیت توسعه و تعمیق فنون تبلیغ دینی، دستاوردهای این جشنواره را تشریح کرد.
وی گفت: کمیتههای اطلاعرسانی، داوری و محتوایی و همچنین تهیه آییننامه جشنواره با مشارکت مجموعههای مختلف حوزوی شکل گرفت. این جشنواره تمامی موضوعات تبلیغی را پوشش داد، اما موضوعاتی مانند خانواده، زیست فعال و هویت جوان و نوجوان در اولویت بودند.
دستاوردهای فنی و محتوایی جشنواره
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: ایجاد زیرساختهای فنی و نرمافزاری نوآورانه، از مهمترین دستاوردهای این جشنواره بود که در اختیار همه مبلغان کشور قرار گرفت و امیدواریم در آینده توسعه یافته و با اطلاعات بیشتر به خدمت فعالان تبلیغی ارائه شود.
وی با اشاره به حضور گسترده مبلغان از سراسر کشور، خاطرنشان کرد: امروز شاهد حضور مبلغان از استانهای دور و نزدیک از جمله شیراز، خوزستان، قم و تهران هستیم. اطلاعرسانی و برگزاری جلسات پیش از رویدادها، منتوریها و جلسات داوری کمک کرد تا مبلغان با نحوه ارائه طرحها و داوریها آشنا شوند.
حجتالاسلام روستاآزاد ادامه داد: طی چهارده جشنواره برگزارشده در قم، مشهد، اصفهان و خوزستان، ۹۵ طرح تبلیغی در معرض داوری و ارزیابی قرار گرفت و کتاب جشنواره جماد حاوی ۱۰۲ تجربه تبلیغی آماده و امروز رونمایی شد. همچنین سایت جناد، محل ثبت و دسترسی تجربیات تمامی شرکتکنندگان است.
تشکر از دستاندرکاران و نهادهای حوزوی
وی از همکاری مجموعههای مختلف حوزوی، مرکز مدیریت حوزههای علمیه، مرکز خدمات حوزههای علمیه و همکاران خود در دبیرخانه جشنواره قدردانی کرد و افزود: به ویژه از تلاشهای جهادی مدیرکل تبلیغات تخصصی، دکتر جعفری و همکارانشان صمیمانه سپاسگزارم و امیدوارم خداوند این زحمات را به نحو احسن قبول کند.
جشنواره نقطه عطف تبلیغ دینی
حجتالاسلام روستاآزاد جشنواره جنات را نقطه عطفی برای شناسایی، حمایت و توسعه فنون و قالبهای تبلیغی دانست و گفت: امیدواریم این جشنواره مورد توجه هم مبلغان و هم مسئولین مراکز تبلیغی قرار گیرد. باید به ایدههای خلاقانهای که هنوز معرفی نشدهاند نیز توجه کنیم و در مراحل بعدی جشنواره به آنها رسیدگی شود.
وی با اشاره به سه ضلع مطالبه مقام معظم رهبری، تأکید کرد: جشنواره عمدتاً به ضلع سوم یعنی تولید محتوا و قالبها و روشهای تبلیغی ناظر است، اما برای دو ضلع دیگر نیز باید اقدامات لازم انجام شود.
مشارکت جنسیتی و توجه به حوزه خواهران
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در این دوره، ۴۲ درصد شرکتکنندگان خواهران و ۵۸ درصد برادران بودند، افزود: با توجه به اهمیت فعالیتهای تبلیغی خواهران و نقش آنها در تغییرات سبک زندگی، لازم است در سالهای آینده حداقل نصف طرحهای برگزیده از حوزه خواهران و خواهران مبلغ باشد.
وی در پایان اظهار کرد: این جشنواره نقطه عطف و جهشی برای حمایت گستردهتر از فعالیتهای تبلیغی است و امیدواریم استمرار و تعمیق این فعالیتها بتواند به توسعه تبلیغ دینی در کشور کمک کند.