۱۷ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۸۰۳۵۹
امام جمعه شبستر:

کرامات معنوی امام هفتم بارها اثبات شده است

خبرگزاری امام جمعه شبستر با اشاره به صفت باب الحوائج امام کاظم گفت: بسیاری از پیروان سایر ادیان و برادران اهل سنت به علت مشاهده کرامات این امام همام به تشیع گرویده اند.
شهادت امام موسي كاظم(ع)
حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)صورت گرفت، اظهار داشت: امام موسی کاظم(ع) محور جدیدی در مبارزه سیاسی علیه ظالمان زمان گشود، چنانکه شاگردان ایشان در دستگاه خلافت عباسی حضور یافتند و به احقاق حق شیعیان پرداختند.

وی با اشاره دشمنی ضمنی و علنی خلفای عباسی با اهل بیت عصمت و طهارت ادامه داد: هارون در برابر اهل بیت و علویان سیاست سرکوبی شدیدی را در پیش گرفت، به نوعی که دوران وی را از سیاه ترین دوران شیعیان می توان نامید.

امام جمعه شبستر گفت: امام موسی کاظم (ع) در دوران حکومت هارون الرشید به امامت رسیدند و هارون به دلیل ترس از به قدرت رسیدن امام آن حضرت را به اسارت در می آورد، البته حاکم عباسی در پی تک محوری و قطبی شدن در نظام سلطه بود تا خود قدرت واحد جهان بشود.

حجت الاسلام محمدزاده با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) نسبت به گسترش علم و تربیت شاگردان توجه ویژه ای داشتند، اظهار داشت: آن امام همام در دوران حیات بابرکت خویش، ضمن اینکه بر پویایی فقه تشیع تاکید داشتند، برنامه هایی را نیز پیرامون حکومت اسلامی بر مبنای سیره نبوی و علوی ارایه کردند.

امام جمعه شبستر با اشاره به جایگاه علمی و فقیه امام هفتم گفت: شاگردان مکتب اهل بیت(ع)که در زمان امام محمد باقر(ع)و امام صادق(ع) در مدینه حضور یافته بودند در زمان خلف صالح ایشان با حضور گسترده به تعالی مکتب علمی اهل بیت کمک شایانی کردند.

وی با اشاره برکات معنوی امام موسی کاظم(ع) در جامعه شیعی تاکید کرد: این مقام معنوی بارها از طریق کرامات متعدد اثبات شده است و نیز بسیاری از پیروان سایر ادیان و برادران اهل سنت به علت مشاهده این کرامات به تشیع گرویده اند.

امام جمعه شبستر با بیان اینکه توطئه بنی عباس در سوء استفاده از نام اهل بیت برای رسیدن به خلافت از محبوبیت فوق العاده خاندان پیامبر در میان مسلمین حکایت داشت، گفت: متاسفانه بنی عباس بر اظهار اردات خود به ائمه اطهار پای بند نماندند.

وی تاکید کرد: محبوبیت اهل بیت پس از قیام عاشورا به طور فزایندهای در میان مسلمانان افزایش یافت، به گونه ای که شاگردی مکتب اهل بیت بزرگترین افتخار برای تمام متعلمین این مکتب شد.

حجت الاسلام محمدزاده به مرکزیت علمی و سیاسی اهل بیت اشاره کرد و افزود: این مرکزیت موجب شد تا عباسیان هدف عمده خود را بر حذف اهل بیت مستقر کنند./935/ت302/ص

ارسال نظرات