۲۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۸۰۵۴۹
استاد حوزه و دانشگاه:

ذات اسلام مغایر با آرمان مادی‌گرایان غرب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه اردبیل گفت: دشمنان اسلام نادان ‌تر از آن هستند که حقایق دین اسلام و پیام آن را دریافت کرده و از باتلاق جاهلیت مدرن بیرون آیند.
حضرت محمد (ص)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام محمد رجب‌نژاد، استاد حوزه و دانشگاه اردبیل، شب گذشته در جمع مردم اردبیل در مسجد قدس اظهار داشت: در طول تاریخ ابوجهل ‌های بسیاری کوشیده‌اند تا مسیر ناب اسلام محمدی را منحرف کرده و یا به بیراهه بکشانند.

وی با بیان این‌که آرمان اسلام با آرمان سکولاریسم غرب تفاوت اساسی دارد، خاطر‌نشان کرد: امروزه زیاده‌خواهی آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف انحراف در دین مقدس اسلام است، چرا که فلسفه و ذات این دین مغایر با آرمان مادی ‌گرایان‌ها است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر جاهلیت مدرن در غرب افزود: دشمنان اسلام نادان‌‌تر از آن هستند که حقایق دین اسلام و پیام آن را دریافت کرده و از باتلاق چنین جاهلیتی بیرون آیند، چراکه چشم خود را بر حقایق بسته اند.

حجت الاسلام رحب نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح فلسفه بعثت رسول گرامی اسلام اظهار داشت: خداوند متعال بعثت و برانگیختگی تمام انبیای الهی را برابر با مبعث رسول مکرم اسلام دانستند.

وی گفت: اگر بتوانیم زوایای پنهان بعثت پیامبر (ص) را به شکلی که اتفاق افتاده، بازگو کنیم بسیاری از حقایق در نظام اسلامی و مکتب ناب رسول‌الله(ص) مشخص شده و برای مردم نیز آشکار می‌شود، البته نباید در بیان حقیقت این واقعه تاریخی اغراق شود.

استاد حوزه علمیه اردبیل با بیان این‌که قرآن هدف اصلی از رسالت پیامبر را هدایت بشر و رساندن انسان به اوج کمال دانسته است، گفت: تاکید و تکیه بر وحدت مسلمانان در برابر تمامی نظام‌ های استعمارگر و مستکبر عالم از دیگر آموزه های بعثت پیامبر اسلام ات.

وی تصریح کرد: قبل از بعثت، بشریت‌ عالمی دور از علم و اخلاق را سپری می‌کرد، این برانگیختگی سبب تحول جامعه این در تمامی ابعاد اخلاقی، کلامی، فکری و اعتقادی انسان بود./935/پ203/س

ارسال نظرات