۲۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۸۰۵۵۰
مسؤول حوزه علمیه خراسان شمالی:

فرهنگ غربی درصدد بی‌هویت کردن جامعه زنان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به هویت بخشی اسلام به جامعه زنان، نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف را به عنوان یکی از ضرورت‌های این دین در سه حوزه فرد، ‌خانواده و اجتماع عنوان کرد.
نمايشگاه حيات طيبه
حجت الاسلام مسعود قاسمی، مسؤول دفتر نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد‌ اظهار داشت: نقش حکومت اسلامی در ایجاد و ترویج باروهای دینی انکار‌ناپذیر بوده و حجاب و عفاف به عنوان یکی از سفارش‌های مهم دینی به شمار می‌رود، ‌حجاب و عفاف از ‌باورهای دینی و ضروریات اسلام است که مسؤولان نظام جمهوری اسلامی باید برای اجرای آن برنامه‌ریزی کنند‌.

وی با مسؤول خواندن نظام اسلامی در رعایت عفاف و حجاب افزود: حجاب جنبه فطری دارد و رعایت آن سلامت خانواده و استواری آن را به دنبال خواهد داشت؛ از این رو ترویج چنین فرهنگ ارزنده ای تلاش مسؤولان نظام را می‌طلبد.

حجت الاسلام قاسمی ابراز داشت: اگر حجاب و عفاف در جامعه نهادینه شود جامعه از تهاجم فرهنگی در امان خواهد بود و آشکار است که بحث مبارزه با حجاب و عفاف زنان مسلمان به ابزاری جهت اجرای اندیشه های استعمارگران تبدیل شده است؛ بنابر این با رعایت اصول و مبانی اسلام آنان به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

وی تصریح کرد: برخی بانوان با بدحجابی وارد جامعه می‌شوند و این نشانه فرهنگ غرب است، تفکر غربی هیچ گاه نمی‌تواند به زن ارزش و منزلت دهد، بلکه برای زنان بی‌هویتی را به ارمغان می‌آورد./966/پ202/س









ارسال نظرات