۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۸۱۲۶۳
آیت‌الله ممدوحی:

نظام مدیریتی امام زمان، پیاده سازی نظام تعقلی عدالت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: نظام مدیریتی امام زمان، نظام تعقلی عدالت در راستای رشد صحیح انسان ها به سوی هدف والای انسانیت است.
آيت الله ممدوحي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین روز از همایش راه وصال با موضوع «وظایف شیعیان در عصر غیبت»، 27 تیرماه در تالار بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

آیت الله حسن ممدوحی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در این همایش با بیان اینکه تا زمانی که کوششی از طرف عاشق و معشوق نباشد وصالی ایجاد نمی شود، ابراز داشت: مسأله انتظار بسیار پیچیده ودشوار است، زیرا بروز انقلابی عظیم بدون وابستگی به اقلیم و نژاد و پیدایش تحول فوق العاده فرهنگی در عالم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ظهور امام زمان(عج) فقط به شیعیان به طور خاص وابسته نیست، خاطر نشان کرد: بعضی از فراز های دعای ندبه به انعطاف عظیم جهانی و تحولی فوق العاده به ذهن بشریت توجه کرده است؛ که با محقق شدن ظهور حضرت زیر بنای تمام چالش ها، ظلم ها و کدورت ها برچیده می شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه با ظهور حضرت مهدی(عج) کره زمین پر از عدل و داد شده و تحولی در زمین رخ می دهد، گفت: افعال انسان ها باعث تأخیر و تعجیل در امر ظهور می شود و منتظران باید در هنگام دعا برای ظهور حضرت حجت(عج) با صداقت ظهور آن حضرت را از خدای متعال طلب کنند و اگر اینگونه نباشد منتظران در فرجی عمومی به سر خواهند برد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: سیاست مدار ترین کار در عالم خواندن دعای ندبه است، که به نوعی تصمیم گیری برای جهان محسوب می شود؛ بنابراین ظهور، مقدمه ای برای پیدایش عالمی در میان دنیا وآخرت است.

آیت الله ممدوحی با بیان اینکه حضرت مهدی در میان مردم نیست اما از آن ها هم دور نیست، اظهار داشت: توجه همه منتظران به سوی حضرت است و اگر دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ها بتوانند با ابتکاری فوق العاده فرهنگ انتظار را ترویج دهند، می توانند به دنیا هدف شیعه و منتظران ظهور را ابلاغ کنند.

وی با تأکید بر اینکه بشر باید در لابه لای قرن ها برای ظهور آماده می شود، گفت: نظام مدیریت امام زمان، نظام تعقلی عدالت در راستای رشد صحیح انسان ها به سوی هدف والای انسانیت است؛ و هنگامی که جامعه ای اصلاح شد و همه افراد جامعه از ماکزیمم نظام علمی، فکری و فرهنگی برخوردار شدند، دیگر نیازی به مراقبت و مواظب از افراد جامعه نیست و این امر در دولت کریمه محقق خواهد شد./968/پ202/ص
ارسال نظرات