۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۵۴
کد خبر: ۸۱۳۰۳
امام جمعه مشهد:

باید امکانات و بودجه کشور در خدمت تبلیغ دین قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با بیان اینکه امکانات و بودجه کشور باید در خدمت تبلیغ دین قرار گیرد، گفت: بودجه های کشور در بخش تبلیغ دین و معارف اسلامی باید بیش از حوزه‌هایی همچون هنر و موسیقی باشد.
آيت الله سيد احمد علم الهدي،‌ امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،‌ آیت الله سید احمد علم الهدی،‌ امام جمعه مشهد، در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی که روز گذشته در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: عامل اصلی رشد و پیشرفت و تداوم نظام وجود فداکاران و ایثارگرانی است که در عرصه حمایت از ارزش های انقلاب و در خط دفاع و مقابله با دشمنان اسلام از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی با بیان اینکه این عامل موجب تردید دشمنان در رسیدن به اهداف شومشان شده است، ادامه داد در شرایط مختلف کشور با بحران های سیاسی و اقتصادی بسیاری مواجه بوده اما وجود مدیران با بصیرت کشتی انقلاب را از طوفان بحران ها عبور داد.

سازمان تبلیغات؛ متولی درجه یک فرهنگ،‌ تبلیغ و توسعه دین

آیت الله علم الهدی، سازمان تبلیغات را متولی درجه یک فرهنگ،‌ تبلیغ و توسعه دین دانست و افزود: زمانی که یک کار فرهنگی و دینی در کشور بر روی زمین می ماند تمام توجهات در به سر انجام رساندن این کار به سمت سازمان تبلیغات می رود یعنی همه این سازمان را متولی اجرای فعالیت های فرهنگی و دینی می دانند.

وی با تأکید بر اینکه بودجه ای که به سازمان تبلیغات اختصاص می یابد قابل مقایسه با بودجه هایی که صرف امور فرهنگی از جمله موسیقی و هنر می شود، نیست، تصریح کرد: میلیاردها تومان بودجه کلان کشور صرف موسیقی تحت عنوان هنر می ‌شود و وقتی این بودجه ها در کنار اعتبارات سازمان قرار می ‌گیرد اصلا قابل مقایسه نیست.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: در فضای روحاینت کم نیستند شخصیت هایی که به نظام و انقلاب وابسته اند و فرهنگ و تبلیغ در این نظام را به عنوان یک اصل اصیل مطرح می کنند و معتقدند بودجه سازمان تبلیغات در رتبه درجه سوم قرار دارد و در ردیف بودجه ای امور دیگر در اولویت قرار می گیرد لذا باید امکانات و بودجه کشور در خدمت تبلیغ دین قرار گیرد؛ حال ممکن است این اشکالی که در بحث بودجه وارد کردیم درست نباشد.

بهره مندی از ظرفیت مشهد و خراسان در زمینه تبلیغ دین و معارف الهی

وی با اشاره به موقعیت خاصی که شهر مشهد در زمینه تبلیغ دین و معارف الهی در اختیار دارد، اذعان داشت: مشهد و خراسان امکانات و ظرفیت خاصی را دارد و این موضوع می طلبد امکانات و بودجه بیشتری در اختیار این استان قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: حضور 20 میلیون زائر از داخل و خارج کشور به مشهد تحت عنوان دین، ولایت و عشق به امام رضا(ع) ظرفیت بالایی را برای سازمان تبلیغات فراهم می کند و می تواند بستر خوبی برای اجرای بسیاری از طرح ها باشد که انجام برخی از آن ها حتی در مرکز کشور نیز امکان ذیر نیست لذا سازمان باید از این فرصت بهترین بهره را ببرد.

وی با تأکید بر استفاده از تجربیات حجت الاسلام سیدآبادی که حدود سی سال از عمر خود را در حوزه توسعه فرهنگ دینی و اسلامی صرف کرده است،‌ یادآور شد: از تجربیات ایشان نه تنها در سازمان تبلیغات بلکه در عرصه های تبلیغی دیگر نیز می توان استفاده کرد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به حضور چندین ساله حجت الاسلام سید آبادی در یک حوزه کاری، گفت: در طول این سی سال کمتر مسؤ‍ولی را داریم که به رغم برخوردای از قابلیت ها و استعدادهای بسیار در حوزه های مختلف در یک موقعیت متمرکز قرار گیرد و از پرش به شاخه های متنوع در عرصه سیاست صرف نظر کند و به عنوان بک نیروی کارآمد بار سنگین مسؤولیت در حوزه تبلیغ معارف دینی و فرهنگی را سال ها بر دوش کشیده و با صرف نیرو و توان در این حوزه فعالیت کند.

وی مدیر کل جدید تبلیغات اسلامی خراسان رضوی را نخبه حوزوی معرفی کرد و ادامه داد: انتخاب وی به عنوان مدیر کل جدید تبلیغات استان نشان دهنده خدمات خالصانه حجت الاسلام سیدآبادی در این حوزه است.

امام جمعه مشهد در پایان سخنانش به وجود نیروهای ارزشی در کشور اشاره کرد و افزود: در این نظام مسؤولانی فعالیت می کنند که آدمی هر وقت به آن ها می نگرد اطمینان خاطری پیدا می کند که حجت الاسلام سیدآبادی یکی از همین نیروها ست./934/پ202/ص
ارسال نظرات