۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۸۲۰۹۰

انتقاد شدید امام جمعه اهواز از مواضع برخی کشورهای اسلامی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری در نخستین نماز جمعه شیبان اهواز با انتقاد شدید از مواضع برخی کشورهای اسلامی در همسویی به دشمنان، اتحاد و برادری را رمز پیروزی و مایه خشم و نفرت دشمنان دانست.
آيت الله موسوي جزايري در نخستين نماز جمعه شيبان اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ظهر امروز در نخستین خطبه نمازجمعه شیبان اهواز خطاب به کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای همسایه اظهار داشت: برادران مسلمان فریب دولت های استکباری را نخورید زیرا آنان با دوستان خود به دروغ معامله می کنند و با دشمنان خود به خیانت می پردازند.

وی افزود: استکبار دوست شما نیست، او فقط به دنبال منافع نامشروع خود است و تازمانی که شما در خدمت منافع او بودید از شما بهره می برد و گرنه خود آنها پس از اتمام تاریخ مصرفتان، نابودی شما را رقم خواهند زند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به نمونه های خیانت های استکبار و استعمار اشاره کرد و گفت:رضا خان را انگلیس به قدرت رساند و پس از آنکه او توان تامین منافع نامشروع انگلیس را نداشت او را از ایران بیرون بردند.

وی ادامه داد: محمد رضا پهلوی پس از فرار از ایران، درخواست پناهندگی از امریکا را داشت اما به او ندادند زیرا تاریخ مصرف او نیز گذشته بود.

آیت الله موسوی جزایری سرگذشت صدام را نیز نمونه دیگری از سیاست های استکبار دانست و بیان داشت: تازمانی که صدام سر جنگ با ایران داشت از او حمایت های ویژه ای کردند و انواع سلاح های مجهز را در اختیار او گذاشتند اما به محض گذر از زمان استفاده از صدام، او را تحریک کرده که به کویت حمله کند، سپس با این بهانه او را چنان در هم کوبیدند که بیش از استخوانی ضعیف از حکومت او نماند و ضعیف ترین دولتها شد، که با حمله ای ناچیز نیز از بین رفت.

امام جمعه اهواز تاکید کرد: به کشورهای اسلامی نصیحت می کنم که به خاطر دنیا و این قدرت های پوشالی دست از وظایف خود برندارید، چرا به جای کمک کردن به فلسطین که پاره اسلام و جهان عرب است به او پشت کرده اید و در خدمت سیاستهای استکباری و اسرائیلی قرار گرفته اید؟!!

وی تصریح کرد: اسرائیل به صورت علنی اعلام کرد به اصرار برخی کشورهای اسلامی به لبنان حمله کردم، سوال اینجاست که چرا می خواهند لبنان را بکوبند و چرا به خدا و رسول پشت کرده اند و قدرت های اسلامی و مردمی را پشت سر گذاشته اند و به دشمنان خود اعتماد و اتکا کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار داشت: امریکا برای ذلت مسلمانان، غده سرطانی اسرائیل را تشکیل داد، آیا شما این ذلت را می پذیرید؟

آیت الله موسوی جزایری خطاب به همه کشورهای اسلامی گفت: به سوی خدا و رسول بیایید و دست به دست برادران خود دهید و بر اساس آیات قرآن متحد شوید و اگر ایران را افراطی نام می گذارید به شما می گوییم از ترکیه و مواضع ضد صهیونیستی و ضد استکباری او درس بگیرید.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی با همه کشورها دوست است، و اساساً انقلاب ایران برای خدمت به مستضعفان و مسلمانان جهان صورت گرفت، ما خواهان خدمت به برادران خود هستیم و از آنان نیز انتظار رابطه صمیمانه و برادرانه را داریم و بدانید امریکا و انگلیس و اسرائیل با این اتحاد مخالف اند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اتحاد مسلمانان را رمز پیروزی آنان در هر عرصه ای دانست و اظهار داشت: دشمنان در مقابل ایران اسلامی به ستوه آمده و توان مبارزه و جرات حمله به او را ندارد، اگر دهها ایران در جهان باشند و با هم متحد شوند بزرگترین امپراتوری جهان شکل خواهد گرفت.

آیت الله موسوی جزایری به سالروز اقامه نمازجمعه پس از پیرزوی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله طالقانی نامه ای به حضرت امام(ره) نوشت و درخواست داشت که الان که اسلام قدرت یافته است باید نمازجمعه تشکیل شود، حضرت امام نیز با تایید و تحسین سخن ایشان، وی را به عنوان اولین امام جمعه برگزیدند./945/پ201/ص

ارسال نظرات