۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۸۳۱۸۲
در گفت و گو با رسا مطرح شد؛

هشدار حجت الاسلام طائب نسبت به دریافت مصونیت قضایی و سیاسی برای خبرنگاران

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم، از مطرح شدن برخی از مطالب مبنی بر دریافت مصونیت قضایی و سیاسی برای خبرنگاران، ابراز نگرانی کرد و هشدار داد: با توجه به خطراتی که از ناحیه دشمن با استفاده ابزاری از خبرنگارنماها وجود دارد، این مصونیت به معنای آزاد گذاشتن راه تهاجم دشمن به منطقه خودی خواهد بود.
حجت الاسلام طائب


حجت الاسلام مهدی طائب از اساتید حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک روز خبرنگار، اطلاع رسانی و خبر رسانی از واقعیات و رخدادهای جامعه را موجب بالا رفتن بصیرت در جامعه عنوان کرد.

وی تاکید کرد: به هر میزان بصیرت مردم و جامعه ارتقا یافت، جامعه نیز نسبت به نارسایی ها مصونیت بیشتری پیدا می کند و در چنین شرایطی، می توان با برنامه ریزی مناسب تر در جهت رفع نواقص و کاستی ها گام برداشت.

این استاد حوزه علمیه قم، بصیرت را با ارزش ترین عنصر کمال در یک جامعه دانست و با اشاره به نقش و رسالت خبرنگاران اظهار داشت: تحقق این مهم در گرو اطلاع رسانی صحیح خبرنگاران و اصحاب رسانه از واقعیات است.

حجت الاسلام طائب، اطلاع رسانی از واقعیات موجود در جامعه را رسالت خبرنگاران خواند و تاکید کرد: همانگونه که اطلاع رسانی دقیق و صحیح موجب بصیرت دهی در جامعه می شود، عکس این مساله نیز صادق است و اطلاع رسانی غلط، دوری از بصیرت، سرنگونی و دور شدن از کمال را در پی خواهد داشت.

این استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه خبرنگاران رسالت بسیار حساس و بزرگی را بر عهده دارند و باید بیش از دیگران مراقب خود باشند تصریح کرد: همانگونه که خبرنگار می تواند نقش مثبتی را در جامعه ایفا کند، اگر خدایی ناکرده خود دچار سقوط شود و یا دشمنان با وعده و وعید بر او مسلط شوند، کار و فعالیت او بسیار خطرناک خواهد بود.

حجت الاسلام طائب، تامین امکانات خبرنگاران صادق و امین که در جهت اهداف نظام اسلامی و آرمان های انقلاب تلاش می کنند را وظیفه مسؤولان دانست و تاکید کرد: مسؤولان باید نسبت به خبرنگارنماهایی که شغل خبرنگاری را ابزاری برای دریافت کمک از دشمن و حرکت در این مسیر می دانند، مراقبت و مواظبت لازم را انجام دهند و مراقب این گونه افراد باشند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه باید با قاطعیت و بدون هیچ گونه اغماضی جلوی این گونه افراد گرفته شود تصریح کرد: مطلبی که این روزها به شکلی غلط و خطرناک مطرح می شود موضوع دریافت مصونیت سیاسی و یا قضایی برای خبرنگاران است.

حجت الاسلام طائب اضافه کرد: ممکن است به حسب ظاهر این مساله در کام خبرنگاران شیرین باشد، اما با توجه به خطراتی که از ناحیه استفاده ابزاری دشمن از خبرنگارنماها متوجه ما می شود، اعطای این مصونیت قضایی به معنای آزاد گذاشتن راه نفوذ و تهاجم دشمنان به منطقه خودی است و در این صورت دشمنان هر کاری را می توانند با استفاده از خبرنگار نماها انجام دهند و دست ما نیز بسته خواهد بود.

وی ادامه داد: باید خدمات رسانی به خبرنگاران صالح و متعهدی که در راستای اهداف نظام و اسلام خدمت و تلاش می کنند صورت گیرد و از سویی دیگر مراقبت و مقابله با خبرنگارنماهایی که علیه نظام فعالیت و در راستای اطلاع رسانی غلط حرکت می کنند نیز ضروری است. /924/ت302/ع

ارسال نظرات