۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۸۳۱۸۵
مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

خبرنگاران باید امنیت شغلی داشته باشند/ حریت و آزاداندیشی مهم ترین رسالت خبرنگار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خبرنگاری را از سخت ترین مشاغل و حرفه ها دانست و از مسؤولان خواست نسبت به تامین امنیت شغلی و تامین نیازهای آنان توجه بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام محسن صالحي


حجت الاسلام سید محسن صالح، مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک روز خبرنگار تصریح کرد: در شرایط کنونی کار اطلاع رسانی و ضرورت امر خبر رسانی و فعالیت خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های خبری و اطلاع رسانی امری بدیهی و روشن است.

وی خبرنگاران را از جمله اقشار شریف جامعه خواند و با بیان اینکه خبرنگاران جایگاه برجسته و ویژه ای در کشور دارند اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه به دلیل ارتباط شان با مسؤولان و شخصیت های مختلف باید مطالبی را مراعات کنند.

حجت الاسلام صالح، حریت و آزاداندیشی در کار خبر را مهم ترین رسالت یک خبرنگار ذکر و تاکید کرد: متاسفانه در مقاطعی مشاهده شده است که برخی از خبرنگاران به دلیل مسائل مالی و موقعیتی، حریت خود را از دست می دهند و تبدیل به ابزار قدرت برخی از افراد و جایگاه ها می شوند.

مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه اگر خبرنگاران حریت و آزاداندیشی را سرلوحه کار خود قرار دهند می توانند منشا و محور اثر در جامعه باشند تصریح کرد: اگر خدایی ناکرده خبرنگار تبدیل به ابزار قدرت گروه ها و افراد شد و به پلکانی برای رشد و ترقی دیگران بدل گشت، جایگاه خود را از دست خواهد داد.

حجت الاسلام صالح، تقوا و عدالت سیاسی را از جمله بایسته های خبرنگاران دانست و ابراز داشت: یک خبرنگار نباید از دایره انصاف، عدالت و تقوا خارج شود و همواره باید توجه داشته باشد که بر اساس تقوا و انصاف و بدور از اغراق قلم بزند.

مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حرفه خبرنگاری را از سخت ترین مشاغل دانست و با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه و خبرنگاران باید امنیت شغلی داشته باشند تصریح کرد: مسؤولان باید در این خصوص تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا خبرنگاران آزادانه و بدون هیچ گونه دغدغه ای رسالت خبری خود را به خوبی دنبال کنند.

وی ادامه داد: باید مباحث معیشتی و شغلی خبرنگاران مورد توجه و حمایت مسؤولان قرار گیرد تا این عزیزان بتوانند با بهترین توجه و دقت سریعترین و دقیق ترین اخبار را در اختیار جامعه قرار دهند. /924/ت302/ع


ارسال نظرات