۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۸۳۲۱۹
امام جمعه دزفول:

تلاش خبرنگاران،‌ ترفندهای دشمنان را بی‌اثر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ ‌امام جمعه دزفول گفت: این تعبیر بسیار جامع کامل و زیبای مقام معظم رهبری درباره خبرگزاری به عنوان «‌نبض تپنده نظام‌» نشان از اهمیت و جایگاه ویژه این رسانه خبری در کشور دارد.
حجت الاسلام سيد محمد علي قاضي دزفولي، امام جمعه دزفول
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبر رسانی در حقیقت شغل انبیا است و پیامبران از جانب پروردگاه متعال برای هدایت، رشد، کمال و سعادت انسان‌ها خبر می‌آوردند؛ از این ‌رو حرفه خبرنگاری بسیار مقدس و همپای شغل انبیا‌ و پیامبران الهی است.

استاد حوزه علمیه خاطر‌نشان کرد: این تعبیر بسیار جامع کامل و زیبای مقام معظم رهبری درباره خبرگزاری به عنوان «‌نبض تپنده نظام‌» نشان از اهمیت و جایگاه ویژه این رسانه خبری در کشور دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول با اشاره به اهمیت حرفه خبرنگاری ابراز داشت: در شرایطی که استکبار جهانی با ابزار رسانه ها هجمه خود را علیه جمهوری اسلامی تشدید کرده در این خصوص خبرنگاران متعهد ایرانی رسالت مهمی بر دوش دارند.

امام جمعه دزفول ادامه داد: خبرنگاران با آگاهی رسانی به مردم و تنویر افکار عمومی باید جامعه را هر چه بیشتر از توطئه و تهاجم فرهنگی و حربه های استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آگاه کنند.

وی افزود: کسی که وارد عرصه خبر و خبر رسانی می شود نباید به عنوان یک شغل برای درآمد به آن نگاه کند، بلکه باید به عنوان یک اعتقاد بنگرد؛ زیرا کسی که معتقد و به این حرفه به عنوان مسأله عقیدتی نگاه کند حاضر است جان خود را همچون شهید صارمی برای اعتقاد خود فدا کند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی خاطر نشان کرد: یک خبرنگار می تواند در سرنوشت جامعه نقش مهم و اساسی داشته باشد و امروز در دنیا قبل از این‌که جنگ بین سلاح‌های نظامی و تجهیزات باشد جنگ بین رسانه‌ها و اطلاعات است و نمود عینی آن سرمایه‌گذاری کلان استکبار جهانی در مؤسسات و بنگاه‌ها و مراکز خبری دنیا است.

امام جمعه دزفول تصریح کرد: عمده مراکز خبری دنیا در دست مستکبران و قدرت‌های بزرگ دنیا است و آنچنان که می‌خواهند اخبار را برای افکار عمومی تصویر و ترسیم می‌کنند.

وی بیان داشت: از آنجایی که یک خبرنگار بنا به تعهد و وظیفه الهی که همانا خبر رسانی است فعالیت می‌کند، بدون شک نقش و رسالت خطیر و مهمی را در آگاهی‌رسانی به جامعه برای مقابله با توطئه‌ها و تهاجم فرهنگی استکبار جهانی دارد، سبب بی‌اثر کردن ترفندهای دشمنان خواهد شد./945/پ 202/س
ارسال نظرات