۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۸۳۴۲۷

دو گروه استهلال هلال رمضان در استان گلستان مستقر شدند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گلستان از استقرار گروه‌ استهلال هلال ماه رمضان در شرق و غرب استان خبر داد.
استهلال ماه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام ابوالفضل عامری، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گلستان، امروز در جمع خبرنگاران از استقرار گروه‌های استهلال برای رصد هلال ماه رمضان در شرق و غرب استان خبر داد.

وی افزود: دو گروه هشت نفره متشکل از معتمدان و افراد با تجربه با ابزار و تجهیزات لازم برای رصد هلال ماه رمضان در شرق و غرب استان مستقر شدند تا هلال ماه رمضان را به موقع رؤیت کنند.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گلستان، با بیان این‌که این افراد پیش از اعزام، آموزش‌های لازم را پیرامون چگونگی استهلال فرا گرفته اند، خاطرنشان کرد: آنها در زمان تعیین شده در ساعات مختلف عصر تا شب به رؤیت هلال ماه رمضان اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام عامری رؤیت ماه را یک کار علمی دانست و تصریح کرد: در این مدت، کارشناسان با استفاده از نرم‌افزارهای نجومی با دقت بیشتری کار رصد را انجام می دهند تا هنگام رؤیت هلال ماه، نتیجه را به ستاد استهلال در تهران اطلاع دهند.

وی ادامه داد: مردم استان نیز در صورت مشاهده هلال ماه در مناطق مختلف می‌توانند با شماره 2221684 با پیش شماره 0171 دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان تماس بگیرند تا گروه‌های علمی و فنی برای بررسی به منطقه اعزام شوند./950/پ202/س
ارسال نظرات