۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۸۳۹۶۸
پژوهشگر علوم اسلامی:

مبلغان به ایجاد محبت الهی در جوانان توجه ویژه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر علوم اسلامی گفت: دین اسلام دارای درون مایه های قوی عاطفی در کنار محتوای عقلی است که باید هر دو جنبه در تبلیغ دینی رعایت شود و از نگاه تک بعدی پرهیز شود.
جوانان و نوجوانان ،


حجت الاسلام حامد مبینی، پژوهشگر علوم حوزوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: ماه رمضان فرصتی است که استفاده صحیح از آن، زمینه ساز انس با معبود است.

وی بیان داشت: یکی از مسائلی که برخی گروه های تبلیغی مانند مبلغان مسیحی بر آن تاکید می کنند، بحث های محبتی و عاطفی است، گفت: دین اسلام دارای درون مایه های قوی عاطفی در کنار محتوای عقلی است که باید هر دو جنبه در تبلیغ دینی رعایت شود و از نگاه تک بعدی پرهیز شود.

کارشناس امور دینی گفت: جوانان شیفته محبت هستند و مبلغان باید توجه داشته باشند که اگر بتوانند محبت الهی را به خوبی تبیین کنند، گام ارزشمندی در هدایث نسل نوخواسته برداشته‌اند.

وی گفت: با نگاه به مضامین دینی مشاهده می کنیم که خداوند خود را رحیم‌ترین معرفی می کند و گناهکاران را در قرآن با بیان اینکه خداوند آنها را دوست ندارد، طرد می کند.

محقق علوم اسلامی اذعان کرد: راه های رسیدن به محبت الاهی چنان که در قرآن کریم بیان شده است، راه هایی مانند صبر، تقوا، توبه، احسان، پاکی، جهاد و مبارزه و ... است که انسان می تواند با پیمودن این راه ها و متصف شدن به این اوصاف، مورد محبت خدای متعال قرار گیرد.

وی ادامه داد: در آیه 146 سوره آل عمران می خوانیم که خداوند صابران را دوست دارد که یکی از اقسام صبر روزه داری است که مبلغان می توانند برای تبیین وجوب روزه برای جوانان از این راه بهره گیرند و از بیان های سخت و استدلالی و یا تحکمی کمتر بهره گیرند.

دانش آموخته حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر محبت الهی در دل جوانان جای بگیرد و همراه بودن این دوست به علم حضوری تبدیل شود، افراد کمتر به سمت گناه خوهند رفت.

وی بیان داشت: کارشناسان فرهنگی، موسسات دینی و مبلغان باید بکوشند تا شوق الهی در جامعه ترویج شود تا باورهای اخلاقی به خط قرمزهای همگانی تبدیل شود. /909/پ202/ع

ارسال نظرات