۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۸۵۲۷۰

40 اثر آیت الله صالحی مازندرانی تجدید چاپ می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته علمی کنگره آیت الله صالحی مازندرانی از چاپ 40 جلد از کتاب های این استاد برجسته حوزه علمیه قم تا آبان ماه امسال خبرداد.
آيت الله اسماعيل صالحي مازندراني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور، شب گذشته در نهمین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ اسماعیل صالحی مازندرانی، استاد حوزه علمیه قم، که در مسجد جامع شهر شیرگاه برگزار شد، با بیان این‌که نخستین کنگره علمی آیت الله صالحی مازندرانی آبان ماه امسال در مازندران برگزار خواهد شد، گفت: 40 جلد از کتاب های این استاد برجسته حوزه علمیه قم نیز تا آبان ماه امسال چاپ خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه فراخوان عمومی برگزاری نخستین کنگره علمی آیت الله صالحی مازندرانی طی چند ماه اخیر، افزود: شرح‌ حال، زندگی‌نامه و بررسی ابعاد شخصیتی و سیره اخلاقی و معنوی، تحلیل و بررسی نظریات مستحدثه در مسائل فقهی و اصولی از هم‌ترین محورهای فراخوان این کنگره ملی است.

حجت الاسلام ابراهیمیان، شیوه‌های الگو‌برداری نسل جوان از سیره علمی و عملی عالمان دین، تأثیر علمان منطقه به ویژه آیت‌الله صالحی در ولایت‌مداری مردم، بازخوانی و تحلیل فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، شرح‌حال استادان برجسته و دانش‌آموختگان آیت‌الله صالحی مازندرانی، ولایت‌مداری در سیره علمی و عملی آیت‌الله صالحی، آیت‌الله صالحی در نظر علما و دانشمندان معاصر و شاگردان، روش‌های آموزشی و پژوهشی آیت‌الله صالحی‌، تأثیر‌پذیری آیت‌الله صالحی مازندرانی از استادان برجسته حوزه‌های علمیه شهرهای مقدس قم و مشهد، دیدگاه‌های آیت‌الله صالحی مازندرانی پیرامون انقلاب اسلامی، روش‌شناسی آیت‌الله صالحی در تبیین مباحث فقهی و اصولی و نیز ضرورت نکوداشت و گرامی‌داشت عالمان دین جایگاه و مراتب علمی و فقهی آیت‌الله صالحی را از دیگر محور های این کنگره عنوان کرد.

وی در ادامه سخنانش  به شخصیت علمی و فقی آیت الله صالحی اشاره کرد و ادامه داد: آیت الله صالحی مازندرانی بعد از آیت الله میرزاهاشم آملی دومین شخصیت است که به درجه مرجعیت رسیده بود.

مسؤول کمیته علمی نخستین کنگره شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندرانی با بیان این‌که این عالم ربانی عمر با برکت خود را در راه ترویج فقه اسلامی سپری کرد، افزود: آیت الله صالحی  یکی از اساتید بزرگ حوزه علمیه بود.

وی با بیان این که آیت الله صالحی مازندرانی از جایگاه علمی و فقهی بسیار بالایی در حوزه علمیه قم برخوردار بود، افزود: این عالم فرهیخته از علمای برجسته مازندران و مدرس حوزه علمیه قم بود که مدت بیست سال در حوزه علمیه فیضیه به تدریس خارج فقه و دیگر علوم اسلامی مشغول بود.

عضو کمیته علمی کنگره آیت الله صالحی مازندرانی با تأکید بر شناساندن عالمان دینی به جامعه امروزی تصریح کرد: این عالم فرهیخته از جمله استادان برجسته حوزه بوده است که باید بیشتر به جامعه معرفی شود.

حجت الاسلام ابراهیمیان عشق به اهل بیت (ع)، شاگردپروری، تحجر و تقید و نافله شب و عشق به علم و دانایی از ویژگی های برجسته آیت الله صالحی مازندرانی عنوان کرد و گفت: این عالم نستوه در طول عمر با برکت خود همواره در خدمت به نظام اسلامی از هیچ اقدامی دریغ نکرد.

گفتنی است، نخستین کنگره شخصیت شناسی آیت الله صالحی مازندران آبان ماه امسال در مازندران برگزار خواهد شد./950/پ202/ص

ارسال نظرات