۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۸۵۳۵۰

راه اندازی کانون خبرنگاران دوران دفاع مقدس در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ کانون خبرنگاران دوران دفاع مقدس آذربایجان شرقی به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان تأسیس شد.
دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی، کانون خبرنگاران دوران دفاع مقدس و پایداری آذربایجان شرقی تاسیس شد.

اساسنامه این کانون با مساعدت پنج تن از خبرنگاران پیشکسوت رسانه‌ها در هشت جلسه 24 ساعته و در چهار فصل، 32 ماده و با چند تبصره تدوین شد که قبل از تصویب اعضا، از نظر حقوقی و تخصصی، علمی و فرهنگی توسط حقوقدانان و کارشناسان فرهنگی بررسی شد.

حسن استوارآذر مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در این زمینه گفت: این اساسنامه یکی از غنی‌ترین، کامل‌ترین و جامع‌ترین اساسنامه‌ها بین کانون‌های دفاع مقدس کشور است و ان‌شاءالله با آغاز به کار کانون، اعضا هیئت مدیره آن از مفاد اساسنامه به نحو مطلوب در راستای اهداف کانون بهره بگیرند.

وی که در جمع هیئت موسسن و اعضا در مجمع عمومی کانون خبرنگاران دفاع مقدس آذربایجان شرقی سخن می‌گفت، افزود: بعد از 30 سال این مجموعه را برای گسترش ترویج فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس توسط صاحبان قلم در جامعه و برای نسل‌های آتی راه‌اندازی کردیم و امیدواریم با این روش آرمان‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان پاس داشته شده و آثار دفاع مقدس را برای آحاد جامعه الگوسازی کنیم تا راه مقدس امام (ره) و شهدا تداوم یابد.

در این مجمع پس از سخنان مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گزارش کاری هیئت موسس، اقدامات انجام یافته و آماده‌سازی اساسنامه، هیئت رئیسه سنی انتخابات توسط حاضران تعیین شد و ضمن رای‌گیری کتبی به ترتیب رضا رضوانی، احمد بادیران، سید حسین معینی فرد، محسن لطیفی و رستم‌علی وفایی به مدت سه سال به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره همچنین یعقوب نجفی و خوش پیمان به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

سپس از بین سه کاندیدا برای بازرسی کانون محمدحسن علملو به عنوان بازرس به مدت یک سال تعیین شد./۹۳۵/د103/س
ارسال نظرات