۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۸۷۱۵۸

نشست جایگاه ادبیات داستانی در تبلیغ دین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ‌ نشست گروه تکنولوژی تبلیغ با عنوان جایگاه ادبیات داستانی در تبلیغ دین با حضور احمد شاکری داستان نویس و منتقد ادبی برگزار شد.
نشست علمي

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نشست گروه تکنولوژی تبلیغ با عنوان جایگاه ادبیات داستانی در تبلیغ دین با حضور احمد شاکری داستان نویس و منتقد ادبی از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

شاکری ابتدا با بیان مقدمه ای در مورد تعریف داستان و تاریخچه آن گفت: قصه به عنوان یک قالب ادبی تحت عنوان حکایت ها، مثل ها و متل ها مطرح است. تفاوت قصه نویسی در دوران جدید و به طور محسوس بعد از مشروطه اتفاق افتاد که در آن گونه جدیدی از ادبیات مطرح شد و شخصیت ها صورتی متفاوت با آنچه پیش از آن بود یافتند.

وی در ادامه به بیان اهمیت داستان پرداخت و گفت:رمان داستان مطولی است که از پنجاه هزار کلمه یا بیشتر تشکیل شده است. فیلم های سینمایی، سریال ها، فیلم های داستانی و تلویزیونی همگی به نوعی روایتگر یک داستان هستند.

وی در ادامه با بیان اهمیت خاص داستان خاطرنشان کرد: فهم طلاب و مبلغین از داستان به معنای کلی باید از فهم عامه مردم بیشتر باشد».

نویسنده رمان انجمن مخفی توجه به مطالعه رمان توسط مقام معظم رهبری را نشانه این دانست که مطالعه داستان بلند تنها جنبه سرگرمی ندارد بلکه راهی برای پی بردن به وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه است.

وی در پایان با تشریح اهمیت این ابزار در بیان دیدگاه ها و نظرات مختلف پرداختن مبلغین به این امر به عنوان مخاطب خاص را ضروری شمرد و راه رسیدن به این مطلوب را مطالعه زیاد در مرحله اول و آشنایی با مبانی این هنرها در مرحله دوم دانست.

قابل ذکر است، در پایان این نشست شاکری به پرسش های حاضران پاسخ گفت./919/د102/ع

ارسال نظرات