۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۸۷۳۲۲
امام جمعه بابل:

تدفین شهدا در دانشگاه‌ها یک حرکت کاملا فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این‌که تشییع شهدا در فضای دانشگاه حرکت بسیار ارزشمندی است که در چند سال اخیر فضای علمی ما را مزین و متبرک به حضور شهدای گرانقدر کرده است، گفت: متأسفانه برخی از افراد مهر سیاسی به این دست از امور ارزشی و اسلامی می زنند.
حجت الاسلام روحاني امام جمعه بابل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل، شب گذشته در مراسم هفتمین روز تدفین شهدای گمنام دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیان داشت: تشییع شهدا در فضای دانشگاه حرکت بسیار ارزشمندی است که در چند سال اخیر فضای علمی ما را مزین و متبرک به حضور شهدای گران‌قدر کرده است.

وی با بیان این‌که متأسفانه برخی از افراد مهر سیاسی به این دست از امور ارزشی و اسلامی می زنند، افزود:‌ حضور شهدا ریشه هایی دارد که حقیقت آن در قرآن کریم تأکید شده است.

امام جمعه بابل  اظهار داشت: باید نگاه های غیرمعمول را از چشم خود برداریم و به حقایق نهفته در این امور ارزشی بپردازیم و بدانیم که این حرکت دقیقا تاکید بر امر خداوند متعال دارد.

حجت الاسلام روحانی با بیان این‌که در میان ارزش ها دو ارزش در دین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اولین ارزش، شرف علم و فضای علمی است که دانشجویان و اساتید در آن حضور دارند و باید گفت که علم به افراد شرف می دهد.

وی با اشاره به این‌که جامعه علمی باید این شرف را در زندگی خود تجربه کنند و در جهت ارزش های دینی به کار گیرد، ادامه داد: ارزش دیگری که اهل علم باید به آن توجه کنند، شرف شهادت است.

امام جمعه بابل با بیان این‌که عالم هرچه در مدارج علمی برجسته باشد نباید غرور علمی او را فرا گیرد چرا که شرف شهادت بالاترین ارزش ها است، اضافه کرد: شهادت برای اهل علم و دانشگاهیان آموزنده است که سبب خضوع در انسان می شود.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این‌که هیچ چیز به شرف شهادت نمی رسد، گفت: این شهدا معلم انسان ها در هر شرایطی هستند.

وی در پایان سخنانش گفت: شهدا افتخار ما هستند و خیر و برکت جامعه اسلامی است و امیدواریم که دانشجویان و دانشگاهیان در نهادینه کردن این فرهنگ تلاش کنند.

همچنین رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این مراسم با اشاره به این‌که تشییع پیکر مطهر این شهدا، فضای معنوی و بستر مناسبی را در دانشگاه را فراهم کرده است، گفت: این مراسم با هدف تکریم شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتظار در دانشگاه برگزار می‌شود.

عسکر جانعلی زاده، رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود: سایه حضور شهدا، فضای دانشگاه را تغییر داده است به طوری که روحیه همکاری و ایثار نسبت به گذشته بیشتر نمود پیدا کرده است.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که «دانشگاه مبدأ تحولات است» به اهداف تدفین شهدای گمنام در دانشگاه پرداخت و بیان داشت: دانشگاه برای تدفین شهدای گمنام اهداف مشترک و خاصی دارد.

جانعلی زاده با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «هر شهیدی پرچمی برای استقلال و شرف این ملت است»، ادامه داد: دانشگاه مأموریتی غیر از این ندارد و به دنبال حفظ شرف و استقلال این مملکت است و دانشگاه باید محل به اهتزاز درآوردن این پرچم باشد.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم و تجلیل شهدا و در دسترس بودن شهدا از اهداف تدفین شهدای گمنام در دانشگاه و سایر نقاط کشور است./950/پ201/س
ارسال نظرات