۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۷۸۲۵
امام جمعه اندیمشک:

دشمنان با ترویج بی‌حجابی به دنبال از بین بردن آرمان‌های اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک، فرهنگ برهنگی و ترویج بی‌حجابی از سوی دشمنان اسلام را بزرگ‌ترین جاهلیت عصر کنونی عنوان کرد.
حجت الاسلام خدامي ، امام جمعه انديمشک


حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه امروزی اظهار داشت: همه کسانی که خود را پیرو خط امام معرفی می‌کنند باید به وضعیت ناهنجار بدحجابی در جامعه اسلامی توجه کنند و در این مسیر بیش از پیش تلاش کنند.

امام جمعه اندیمشک در ادامه افزود: همه مسلمانان ایران اسلامی از جمله مردم خوزستان خواستار برخورد با بدحجابی و بی بند و باری هستند که از سوی برخی انسان‌های بی قید و بند در خیابان ها ترویج می شوند و فضای پاک جامعه را آلوده می‌کنند.

حجت الاسلام خدامی بدحجابی را از ابزارهای جنگ نرم عنوان کرد و افزود: دشمنان ایران اسلامی با ترویج فرهنگ بد حجابی در تلاش برای از بین بردن آرمان های امام و شهدا و تخریب و تهی کردن روحیه جوانان هستند که باید با ترویج فرهنگ اسلامی و آگاه سازی جوانان این مرز و بوم توطئه‌های آنان را خنثی کنیم.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه در ادامه هوشیاری اقشار جامعه به خصوص طلاب و دانشجویان را نسبت به ترویج فرهنگ بدحجابی بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و افزود: همکاری و وحدت طلاب و دانشجویان که از تأکیدات امام راحل بود سبب از بین رفتن توطئه‌های دشمنان در مسائل مختلف می‌شود.

حجت الاسلام خدامی در ادامه با بیان این که دشمنان اسلام به دنبال ترویج فرهنگ برهنگی و آلودگی در جوامع اسلامی به خصوص نزد بانوان هستند، اظهار داشت: موضوع برهنگی، جاهلیت بزرگ عصر حاضر محسوب شده و استکبار می خواهد با چنین روش‌هایی مردم را از اهداف اصلی خود که سرافرازی ایران اسلامی است، منحرف کند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ حجاب گفت: خانواده ها باید رعایت حجاب و عفاف را از همان سنین کودکی به فرزندان خود آموزش دهند.

امام جمعه اندیمشک در ادامه افزود: موضوع حجاب و عفاف بر خلاف آنچه که در جامعه مطرح می شود و آن را مختص به بانوان می دانند، این مقوله میان زن و مرد مشترک است و باید به یک میزان آن را حفظ و آن را رعایت کنند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: همه ادیان آسمانی و فرهنگ‌ها و مذاهبی که در دوره های مختلف ظهور و بروز کرده اند به نوعی در زمینه حجاب و عفاف پیشینه دارند و همه آنها نسبت به رعایت این مسأله تأکید داشته اند.

امام جمعه اندیمشک در ادامه بیان داشت: پایه و اساس حفظ فرهنگ عفاف و حجاب از خانواده‌ها شروع می شود و در کنار آن سازمان‌ها، نهادها و سایر ارگان‌ها موظف به ترویج این فرهنگ مقدس در لایه‌های جامعه هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک با بیان این که دشمن بر روی نقطه اتکای انسانیت که همان حیا و عفت عمومی است برنامه ریزی می‌کند، گفت: حس تعهد دینی و دشمن‌شناسی ایجاب می‌کند که ما برای مقابله با حربه دشمن برنامه‌های فرهنگی برگزار کنیم تا بتوانیم این توطئه ها را خنثی کنیم.

حجت الاسلام خدامی در پایان سخنان خود ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و جلوگیری از بی حجابی را یک وظیفه حکومتی دانست و اذعان داشت: متولیان و مدیران وظیفه دارند به گونه ای این مسأله را اجرایی کنند که جامعه صدمه نبیند./945/ت302/س

ارسال نظرات