۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۸۸۱۲۵
رییس جامعة المصطفی مشهد:

رهبر معظم انقلاب محبوبیت ویژه‌ای در میان مراجع و بزرگان حوزه دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعة المصطفی مشهد با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب محبوبیت ویژه ای در میان مراجع و بزرگان حوزه دارند، گفت: حضور ایشان در قم فرصتی برای بازنگری عملکرد ارکان مدیریتی حوزه است.
رهبر انقلاب
حجت الاسلام محمدحسین مهدوی مهر، رییس جامعة المصطفی العالمیة واحد مشهد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: حضور رهبر معظم انقلاب به جهت سبقه اجرایی که در اداره حکومت اسلامی دارند و اطلاع از مسائل مختلف جهان اسلام و آشنایی با ضرورت‌هایی که مرتبط با نیازهای حوزه است، بسیار ارزشمند و مغتنم است.

وی افزود: با حضور ایشان حوزه علمیه به نیازها و دغدغه های واقعی توجه بیشتر داشته و در ایجاد روحیه مضاعف برای طلاب و اساتید و آشنایی آنها با بایستگی‌های حوزه بسیار مؤثر خواهد بود.

حجت الاسلام مهدوی مهر تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که چند سال گذشته با نخبگان جوان حوزه داشتند ایجاد تحول در نظام آموزشی و مدیریتی و برنامه ای حوزه را خواستار شدند که تاکنون بر اساس وسع و توانمندی هر مرکز کارهایی در این راستا انجام شده و خوب است این فعالیت ها مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته و بازخورد و گزارشی از آن تهیه شود تا از این رهگذر مشخص شود که مطالبات رهبر معظم انقلاب تا چه حد مورد عمل قرار گرفته و آیا اصولا در مسیر منویات ایشان هستیم یا نه.

رییس جامعة المصطفی مشهد، سفر رهبری به قم را فرصتی برای بازنگری کلیه ارکان مدیریتی و مسؤولان حوزه نسبت به عملکردشان دانست و گفت: اساتید و نخبگان به عنوان خط مقدم تحول این وظیفه را بر عهده دارند.

وی با اشاره به القائات منفی دشمن در خصوص حضور رهبر معظم انقلاب در قم خاطرنشان کرد: این ابراز نگرانی و نارضایتی ها نشان از سطح فکر پایین یا متأثر شدن از یک جریان سیاسی التقاطی است؛ زیرا آنها تصورشان این است که بین بزرگان حوزه و شخصیت های نظام شکاف وجود دارد و همواره به دنبال این هستند که با القای شکاف فرضی برای ایجاد تنش استفاده کنند در حالی که رهبر معظم انقلاب محبوبیت ویژه ای در میان مراجع و بزرگان حوزه دارند و وحدت موجود میان آن ها مانع رسیدن دشمن به اهدافش است.

حجت الاسلام مهدوی مهر ادامه داد: این القائات بیشتر یک کج فکری است تا اندیشه ای که از پشتوانه عقلانی برخوردار باشد و چون فکر می کنند حضور رهبر معظم انقلاب در میان طلاب و نخبگان حوزه، فاصله موهوم آنها را جبران و توطئه‌های‌ آنها را نقش بر آب می کند بسیار نگران شده اند.

وی اظهار داشت: امروز رهبر معظم انقلاب نقطه عطف و امید جهان اسلام است و با نگاه وسیع به مسائل جهان، بایستگی و شایستگی های حوزه برای رسیدن به نقطه آرمانی جلب رضایت حضرت ولی عصر(عج) را ترسیم می کنند.

این استاد حوزه علمیه حضور رهبر انقلاب در قم را سبب افتخار حوزه دانست و گفت: به برکت این حضور، سرعت ترقی و تحول حوزه بیشتر خواهد شد و افرادی که فریب جریان‌های سیاسی را خورده و ابزار دست دشمن قرار گرفته اند بدانند که نمی توانند جلوی این حرکت مقاومت کنند./930/ت301/س
ارسال نظرات