۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۸۸۳۲۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

113 اثر به جشنواره آواها و نغمه های آسمانی مازندران ارسال شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ارسال 113 اثر به دبیرخانه جشنواره آواها و نغمه های آسمانی استان خبر داد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در جمع خبرنگاران از ارسال 113 اثر به دبیرخانه جشنواره آواها و نغمه های آسمانی استان خبر داد.

وی افزود: برگزاری جشنواره آواها و نغمه های آسمانی در رشته های سرود و تواشیح زمینه ساز بروز رخدادهای عظیم فرهنگی در سطح جامعه است و فرصت مناسبی برای جذب جوانان و نوجوان به مساجد را فراهم می آورد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود بر لزوم فعالیت مستمر و روز افزون مساجد در عرصه های علمی، فرهنگی و هنری تأکید کرد و ادامه داد: با اجرای فعالیت های دسته جمعی در گستره ملی و بین المللی سبب اتحاد و انسجام اهالی مسجد شده و تلالوی درخشان آن را در پهنه جهان اسلام پررنگ تر از گذشته می کند و بهترین راه مقابله با جنگ نرم نظام سلطه است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف اعتقادات جوانان ایران اسلامی، ادامه داد: باید با ترویج فرهنگ و ارزش های دینی و اسلامی در سطوح مختلف جامعه با توطئه های نرم دشمنان مقابله کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد: برگزاری جشنواره آواها و نغمه های آسمانی مایه ترقی بیش از پیش مساجد می شود زیرا در راستای منویات مقام معظم رهبری پیرامون مقابله با جنگ نرم دشمنان، برپایی چنین جشنواره هایی می تواند جامعه را از هرگونه حربه ها مصون دارد و در سال همت مضاعف و کار مضاعف شاهد تلاش نیروهای مسجدی خواهیم بود.

وی مسجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد را بهترین پایگاه تقوین باورهای دینی در جوانان و نوجوانان دانست و خطرنشان کرد: فرهنگ و هنر دو مقوله جدایی ناپذیر هستند و هر چه هنر عمیق تر و زیباتر باشد، تأثیر فرهنگی عمیق تر و پرنفوذتری خواهد داشت که ترویج مفاهیم دینی در قالب های هنری، جلوه های معنوی دین را پررنگ می نماید و چه زیباست که هنر اسلامی را در مساجد برنامه ریزی و تجربه کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان داشت: جشنواره آواها و نغمه های آسمانی یکی از هفت موضوع ششمین جشنواره بزرگ جوانان مساجد کشور است که با موضوع نماز، مهدویت، مسجد، شهادت، غدیر، امام رضا (ع) و عفاف و حجاب در استان مازندران برگزار می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ششمین جشنواره جوانان مساجد کشور با عنوان آواها و نغمه‌های آسمانی در (27 و 28 آبان) سال جاری به میزبانی استان مازندران در مجتمع فرهنگی ارشاد ساری برگزار می شود که تاکنون تعداد 113 اثر از 23 استان کشور به دبیرخانه جشنواره آواها و نغمه های آسمانی ارسال شد که تعداد 74 اثر مربوط به سرود و 39 اثر مربوط به تواشیح است./950/پ202/الف
ارسال نظرات