۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۸۸۹۵۱
معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان:

برای مبارزه با جنگ نرم دشمن سامان دادن اقدامات آفندی را در دستور کار قرار داه ایم

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان با اشاره به ضرورت تقویت مسجد محوری در برنامه های فرهنگی، گفت: در مواجه با جنگ نرم دشمن سامان دادن اقدامات آفندی در قالب مسجد محوری را در دستور کار قرار داه ایم.
محمد مهدي اسماعيلي معاون سياسي امنيتي استاندار اصفهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمد مهدی اسماعیلی معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان در نخستین همایش فعالان و نخبگان مراکز و کانونهای فرهنگی استان اصفهان، که امروز در تالار فرشچیان اصفهان برگزار شد، با اشاره به بنای مسجد قبا و مسجد النبی به دست پیامبر (ص) گفت: محوریت مساجد در تشکیل حکومت اسلامی از زمان پیامبر اسلام وجود داشته است.

وی ادامه داد: اجرای برنامه های فرهنگی اجتماعی و حتی برنامه های اداری در مساجد و تصمیم گیری های کلان برای جامعه اسلامی در سیره نبوی و علوی مشهود است.

اسماعیلی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مساجد را به عنوان سنگر معرفی کردند، ابراز داشت: این تعبیر به واسطه کارکرد محوری مساجد در شکل گیری، پیروزی و اداره هشت سال دفاع مقدس بیان شد.

وی افزود: دشمن با شناسایی نقطه قوت ما که همان مساجد بود طراحی مراکز دیگری به موازات مسجد را در دستور کار خود قرار داد و با بهره گیری از افرادی دانسته یا نادانسته درسالهای بعد از جنگ، در داخل این طراحی را پیگیری کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان اضافه کرد: دشمن می خواست با این کار ثقل برنامه های فرهنگی را به دیگر مراکز منتقل کند و نقش فرهنگ سازی مساجد را تخریب کند.

وی به هشدار های رهبر معظم انقلاب در خصوص تهاجم فرهنگی در سالهای 70 اشاره کرد و افزود: از روزی که از نقش محوری مساجد غفلت کردیم، در حوزه فرهنگی شاهد استحاله و جایگزینی الگوهای دیگر و صدمات جدی فرهنگی شدیم.

اسماعیلی جنگ نرم دشمن را نوع تکامل یافته تهاجم فرهنگی دانست و ابراز داشت: دولت نهم و دهم با شعار احیای آرمان های امام و انقلاب به صحنه آمد و برای مقابله با جنگ نرم دشمن، تقویت مساجد و بازگرداندن نقش محوری آنها را در راس همه برنامه های فرهنگی در دستور کارخود قرار داده است.

وی کمک به توسعه مسجد محوری را از مهمترین برنامه های فرهنگی استان عنوان کرد و گفت: ما می خواهیم مساجد را به کانون های اصلی فرهنگ سازی و محل رفت و آمد جوانان تبدیل کنیم و موضوع کانون های فرهنگی مساجد در انطباق کامل با برنامه های دولت اسلامی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان افزود: در برنامه های مبارزه با جنگ نرم دشمن سامان دادن اقدامات آفندی در برابر اقدامات دشمن مورد توجه قرار گرفته است.

وی به همراهی قرارگاه جنگ نرم و حوزه رصد فرهنگی در راستای بهره گیری از ظرفیت مساجد برای مقابله با جنگ نرم دشمن اشاره کرد و اضافه کرد: شناسایی مراکز فرهنگی در قالب اطلس فرهنگی استان با موفقیت پیشروی داشته است.

اسماعیلی با بیان اینکه اصفهان به واسطه فعالیت تاریخی مراکز فرهنگی مساجد، در جنگ نرم دشمن با آسیب کمتری مواجه شده است، ابراز داشت: آمار نشان می دهد امروز هم اصفهان در این مسیر پیش رو است.

وی گفت: نظام اسلامی برای تحقق و گسترش آرمان های خود چاره ای جز توسعه بخشیدن به مسجد محوری ندارد و این روند باید با سرعت بیشتر ادامه یابد./965/پ201/ص
ارسال نظرات