۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۸۹۵۱۹
آیت الله نوری همدانی:

آرمان و ابعاد مختلف 13 آبان برای نسل جوان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با گرامیداشت یوم الله 13 آبان، بر لزوم زنده نگه داشتن و تبیین آرمان ها و ابعاد مختلف این روز برای نسل جوان تاکید کرد.
آيت الله حسين نوري همداني آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر پنج شنبه سیزدهم آبان، در دیدار شماری از دانشجویان، سالروز سیزدهم آبان ماه را گرامی داشت و این روز را روز مبارزه با استکبار جهانی خواند.

وی با تاکید بر تبیین ابعاد مختلف و آرمان های این روز بزرگ برای جامعه به ویژه نسل جوان کشور گفت: باید با مطالعه تاریخ، وضعیت کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای نسل جوانی که این دوران را درک نکرده اند تبیین شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا و قدرت های استکباری در استثمار و استعمار ملت ها پرونده تاریک و سیاهی دارند افزود: پرونده استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار در این زمینه به قدری سیاه است که هیچ زمان قادر به مخفی کردن آن نیستند.

وی انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ برای ملت ایران و بیدار کننده محرومان و مستضعفان جهان دانست و ابراز داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همه چیز ما توسط خارجی ها مشخص و تعیین می شد و مستشاران آمریکایی بیش از مسؤولان رسمی اختیار داشتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: با حرکت امام راحل و همراهی همه جانبه مردم وضعیت دگرگون شد و مردم خود سرنوشت خویش و کشور را در اختیار گرفتند.

وی استقلال، آزادی، خودباوری و خوداتکایی را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز حراست و حافظت از نظام اسلامی و ولایت فقیه وظیفه ای همگانی است و همه باید نقش خود را در این راستا ایفا کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تبیین تفاوت های جنگ سخت و نرم ادامه داد: نباید تصور کنیم که امروز جنگی وجود ندارد؛ امروز جنگ نرم از جمله نقشه های دشمنان نظام اسلامی است و همه باید با بصیرت و آگاهی در برابر دشمن بیدار و هوشیار باشیم و از انقلاب اسلامی حراست کنیم.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به ابعاد مختلف اسلام تصریح کرد: دین اسلام تنها در بعد فردی و شخصی خلاصه نمی شود و همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اعتقادی را دربر می گیرد و باید به همه ابعاد آن توجه کرد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات