۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۹۰۱۰۰
مدیر عامل سازمان فرهنگی شهرداری مشهد:

ائمه جماعات محور اصلی در طرح «مسجد ما» محسوب می‌شوند

خبرگزاری رسا _ مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت: از آنجا که ائمه جماعات در مساجد نقش محوری را بر عهده دارند در طرح «مسجد ما» نیز محور اصلی محسوب می شوند.
ائمه جماعات محور اصلی در طرح «مسجد ما» محسوب می‌شوند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی ‌اکبر عصارنیا، مدیر عامل سازمان فرهنگی ـ تفریحی شهرداری مشهد، 19 آبان‌ ماه در نشست خبری تشریح برنامه ‌های دهه ولایت و طرح مسجد ما، اظهار داشت: محور اصلی که طرح مسجد ما را مدیریت می‌ کند امام جماعت است؛ از این رو معرفی رابطان اجرای این طرح در مساجد با معرفی ‌نامه کتاب‌هایی از سوی امام جماعت محقق می شود.

وی با بیان این‌که 130 رابط از 154 مسجد محوری مشهد از سوی ائمه جماعت به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد معرفی شده اند، افزود: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در اجلاس سراسری نماز بر اهمیت مساجد و توجه به آن توجه به این اماکن در مشهد نیز مورد توجه واقع شده ‌است.

عصارنیا با تأکید بر این‌که مساجد اصلی ‌ترین پایگاه فرهنگی در کشور هستند، ابراز داشت: از آنجا که فعالیت فرهنگسراها موازی مساجد نیست حمایت تخصصی فرهنگسراها از مساجد در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: ویژگی برجسته دوره دوم طرح مسجد ما با حضور 750 رابط تخصصی از خود مساجد در مساجد اجرا می شود، از این رو اگر تخصصی‌ تر به مساجد نگاه کنیم با کمبود نیرو  روبه‌رو نیستیم و تنها باید زمینه مشارکت را فراهم کنیم.

مدیر عامل سازمان تفریحی فرهنگی شهرداری مشهد با بیان این‌که فاز دوم طرح مسجد ما همزمان با دهه ولایت در مساجد محوری مشهد اجرایی می شود، اذعان داشت: فاز دوم طرح مسجد ما در هفت بخش اجرا می‌ شود که برگزاری بزرگداشت‌‌ها در 53 محله، برنامه‌‌های آموزشی ویژه زوجین جوان محلات با محوریت مساجد همزمان با دهه ولایت دو بخش اول این طرح را تشکیل می‌ دهد.

وی بیان داشت: آموزش مفاهیم شهروندی به کودکان با رویکرد دینی در موضوعات شهروندی، حجاب و آموزش برنامه‌ های بین نسلی به مدت شش جلسه با حضور مادران و دختران به طور همزمان، آموزش خادمان با عنوان خادم‌الشهدا با محوریت فرهنگسرای پایداری،‌ آموزش خانواده ‌ها نسبت به توجه به نوجوانان با محوریت فرهنگسرای رسانه، هویت شهر مشهد و هویت محلات با هدف تکریم از شهروندانی که در سطح شهر دارای ویژگی برجسته‌ تری نسبت به سایران هستند از دیگر بخش های این طرح است.

عصارنیا با اشاره به اینکه فاز اول این طرح در نیمه شعبان اجرایی شد، خاطر نشان کرد: 500 میلیون تومان بودجه ای است که به این طرح اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: مردم بنا به دلایل متفاوت و برای پاسخگویی به نیازهای مختلف خود اعم از فرهنگی، هنری و تفریحی به مسجد می ‌آیند، از این رو طرح مسجد ما مصداق عینی مساجد، پایگاه فرهنگی به شمار می رود.

مدیر عامل سازمان تفریحی فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به برنامه ‌های دهه ولایت، گفت: برنامه ‌های دهه ولایت در چهار محور فعالیت‌ های میدانی، تولیدات فرهنگی،‌ برنامه‌ های فرهنگسرا و فضاسازی شهر انجام می ‌شود.

وی افزود: 154 جشن محلی، جشن ‌های متمرکز در سه شب، نورافشانی 14 نقطه شهر و برپایی نمایشگاه سیار با اولویت حاشیه شهر، توزیع فلش ‌کارت با تیراژ پنج هزار، توزیع اقلام تبلیغاتی و 120 اکران فرهنگی در سطح شهر و پرده ‌های الوان از دیگر برنامه ‌های این دهه است.

عصارنیار با اشاره به افتتاح سه فرهنگسرای تخصصی زیارت، سلامت و انتظار در مشهد تا پایان سال، یادآور شد: با افتتاح فرهنگسرای زیارت فرهنگسرایی متفاوت با آنچه که در گذشته داریم مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای این فرهنگسرا از قوی‌ترین هنرمندان کشور در زمینه ایده بهره گرفته‌ایم، گفت: این فرهنگسرا در پارک وحدت مشهد افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با بیان اینکه هنوز تا رسیدن به تعداد کافی فرهنگسراهای تخصصی در مشهد فاصله داریم، گفت: رساندن فرهنگسراهای تخصصی در یک سال از سه به هفت فرهنگسرا در حال حاضر و 10 فرهنگسرا تا پایان سال جاری، نشان از رشد 100 درصدی این فرهنگسراهای تخصصی دارد.

وی با اشاره به اعتباری که به فرهنگسراهای تخصصی مشهد اختصاص یافته است، بیان داشت: اعتبار فرهنگ‌سراهای تخصصی از بودجه جاری فعلی سازمان است که در مجموع یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای 10 فرهنگسرا تعلق گرفته است./934/پ201/س
ارسال نظرات