۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۹۰۳۵۲
به همت مبلغان حوزه علمیه؛

طرح آموزش کاربردی حجاب در مدارس مشهد آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ طرح آموزش کاربردی حجاب در سال تحصیلی جدید از امروز برای 2100 نفر از دانش آموزان دختر، 14 مدرسه آموزش و پرورش مشهد آغاز شد.
حجاب
حجت‌الاسلام حسین مشهدی، مسؤول طرح حجاب ریحانه النبی در مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از اجرایی طرح حجاب در مدارس مشهد خبر داد.

وی افزود: طرح ریحانه النبی از امروز در 14 مدرسه دخترانه آموزش و پرورش مشهد آغاز شده است که 2100 دانش آموزش زیر پوشش این طرح قرار دارند و 20 نفر از استادان خواهران طلبه به عنوان مربی این طرح را اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام مشهدی، تبیین و تفهیم مسئله حجاب به عنوان یک ضرورت دینی، اخلاقی و امنیتی برای دختران از ابتدای دوران شکوفایی. القای تفکر (دانش و معرفت دو بال پرواز ) و حاکم کردن معنویت در مدارس دخترانه در سایه سار حجاب و مصونیت از آسیب های بی معرفتی را از اهداف اجرایی این طرح عنوان کرد.

وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس و درج مطالب علمی در این زمینه بصورت درس، تبیین آسیب های فردی و اجتماعی بد حجابی، اطلاع رسانی علمی به خانواده ها درباره ضرورت تربیت اسلامی به عنوان تنها راه سعادت از دیگر اهداف اجرایی این طرح به شمار می‌آید.

مسؤول طرح حجاب ریحانه النبی در مشهد به شیوه اجرایی طرح اشاره کرد و گفت: در ابتدای از دانش آموزان در دو گروه حافظان و حامیان حجاب نام نویسی به عمل می‌آید و در ادامه مربیان حجاب در کلاس درس و ساعات تفریح در مدارس و آموزش مهارت های حجاب را آموزش خواهند داد.

وی تبلیغ چهره به چهره مربی حجاب و حل مشکلات فردی دانش آموزان، برگزاری مسابقات علمی، هنری و ورزشی در سطح مدارس، اهداء جوایز معنوی و مادی (اقلام فرهنگی مرکز حجاب ریحانه النبی3)، برگزاری اردو، نصب تابلوی حجاب، تدریس کتاب مروارید بهشتی، انتخاب فرشته هدایت از بین دانش آموزان را از جمله برنامه‌های این طرح دانست.

حجت‌الاسلام مشهدی، برگزاری شورای حجاب، برگزاری جلسات توجیهی برای والدین، برگزاری جشن حجاب، برگزاری راهپیمایی حجاب را از دیگر برنامه‌های این طرح برشمرد.

وی گروه سنی شرکت کننده در این طرح را دختران 7 تا 14 سال در مناطق آسیب‌پذیر عنوان کرد و افزود: مربیان حجاب به صورت هفتگی در مدارس حضور می‌یابند که مدت آموزش این طرح برای هر مقطع تحصیلی 90 ساعت در نظر گرفته شده است./917/ت302/ص

ارسال نظرات