۰۴ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۹۱۴۰۴

دستاوردهای مجمع عالی حکمت اسلامی در همایش روز جهانی فلسفه عرضه شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی،‌ از عرضه دستاوردهای مجمع عالی حکمت اسلامی در هشتمین همایش روز جهانی فلسفه خبر داد.
همايش روز جهاني فلسفه
محمدباقر خراسانی، دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری همایش روز جهانی فلسفه در تهران گفت: با وجود انصراف یونسکو، هشتمین همایش روز جهانی فلسفه باشکوه هرچه تمام‌تر در تهران برگزار ‌شد و صاحبنظران و اندیشمندان خارجی از این همایش استقبال بسیار شایسته ای داشتند.

وی افزود: هرچند یونسکو با وجود توافقات قبلی تعهدات خود را زیرپا گذاشت، اما حضور صاحبنظران و اندیشمندان کشورهای مختلف در این همایش نشان داد که آنها بی توجه به این مسائل هستند و خوشبختانه همایش فوق باشکوه بسیار خاصی در تهران به مدت سه روز برگزار شد.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در ادامه از عرضه دستاوردهای فلسفی و علوم عقلی این مجمع در همایش روز جهانی فلسفه خبر داد و بیان داشت: مجمع عالی حکمت اسلامی مجموعه محصولات و تولیدات خود را در گروه های علمی مختلف، آثار علمی و فرهنگی و تولیدات و محصولات کرسی های نظریه پردازی را در این نمایشگاه عرضه کرد که با استقبال خوبی نیز روبرو شد.

وی ادامه داد: در نمایشگاه عرضه دستاوردهای فلسفی ایران، همچنین تولیدات رسانه ای مجمع عالی حکمت اسلامی در قالب لوح فشرده و dvdعرضه شد و در اختیار مراجعه کنندگان و علاقه مندان قرار گرفت.

خراسانی ادامه داد: در این نمایشگاه کتاب معرفی برخی از فلاسفه معاصر حوزه علمیه قم که توسط دکتر اشکوری چاپ شد در این مجموعه توزیع شد.

وی یادآور شد: در نمایشگاه عرضه دستاوردهای فلسفی ایران در حاشیه همایش روز جهانی فلسفه همچنین خبرنامه شماره یازده مجمع عالی حکمت اسلامی در بین شرکت کنندگان در همایش توزیع شد.

گفتنی است، هشتمین همایش روز جهانی فلسفه روز سی ام آبان ماه با سخنرانی دکتر احمدی نژاد رییس جمهور افتتاح و با سخنرانی آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه در روز دوم آذرماه در سالن همایش های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در تهران پایان یافت. /924/پ202/ص


ارسال نظرات