۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۹۱۹۰۳
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجان غربی:

گسترش فعالیت‌های هنری‌ نیاز کانون‌های مساجد است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی ، توجه به بخش هنر در کانون‌های مساجد را نیاز کانون‌ها دانست و گفت: باید با گسترش فعالیت‌های مسجدی به تقویت هنر دینی و تربیت هنرمند متعهد پرداخت.
مسجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمد‌رضا بابا‌زاده، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذر بایجان غربی روز گذشته در جشنواره هنرهای نمایشی جوانان مساجد کشور و‌ فعالان فرهنگی استان خراسان شمالی، هنری را مورد قبول دانست که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی، اسلام تازیانه خوردگان و اسلام پابرهنگان باشد.

وی هنری را زیبا و پاک دانست که گوینده سرمایه‌داری و نابود‌کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام سازش و فرومایگی و اسلام آمریکایی باشد.

بابازاده ارتباط دین و هنر را رابطه‌ متقابل دانست و افزود: دین که یک تجربه معنا‌گرایانه است، می‌تواند برای ارائه خود صورتی را اختیار کند که صورت آن صورت زیبا باشد.

وی در تکمیل سخنان خود اظهار داشت: از این رهگذر معنویت و تعالی که عنصر دینی و سطح مساجد، هرچه بیشتر به تقویت هنر دینی و تربیت هنرمند متعهد پرداخت.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، با اشاره به گستره وسیع این جشنواره در‌ کشور خواستار برنامه‌ریزی دقیق‌تر برگزاری جشنواره در زمانی متناسب با ایام اوقات‌ فراغت جوانان شد تا از این طریق جوانان بیشتری بتوانند در این برنامه حضور یابند.

گفتنی است، جشنواره هنرهای نمایشی جوانان مساجد کشور در سه بخش تئاتر، فیلم کوتاه و نمایش‌نامه‌نویسی 9 آغاز شده و تا 12 آذرماه به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار می‌شود./966/پ202/س

ارسال نظرات