۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۹۲۱۰۸
با حضور آیت‌الله سبحانی؛

مراسم بزرگداشت یکمین سالگرد ارتحال آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت یکمین سالگرد ارتحال آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی با حضور حضرت آیت‌الله سبحانی در دانشگاه قم برگزار شد.
تشييع پيکر آيت الله قاضي رييس دانشگاه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بزرگداشت یکمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدی قاضی خرم‌آبادی، بنیانگذار و رییس فقید دانشگاه قم، با حضور حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم پیش از ظهر امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام سیدرضا شاهرخی، دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت یکمین سالگرد ارتحال آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد پرداخت و گفت: آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی همت مضاعف را با کاری بس مضاعف‌تر قرین کرد و نشان داد که یک انسان معتقد با عزم جدی و کاری متراکم به افق‌های بالایی نایل می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت یکمین سالگرد ارتحال آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی، اظهار داشت: رییس فقید دانشگاه قم با همت بلند، اهدافی را پیمود که تصور رسیدن به آنها برای انسان‌های کوشا هم دشوار به نظر می‌رسد.

وی، خاطرنشان کرد: ایمان، توکل به ذات ربوبی و حب اهل بیت‌(ع) چنان عزمی به آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی اعطا کرده بود که بر کارش آنقدر اصرار ورزید تا آن را به پایان رساند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان این‌که تجلیل از خدمات شخصیت‌های برجسته و کم‌نظیر علمی مورد اهتمام جامعه علمی و دانشگاهی کشور است، ابراز داشت: شورای فرهنگی دانشگاه برای هرچه باشکوه‌تر شدن یکمین سالگرد ارتحال مرحوم قاضی خرم‌آبادی، محورهای آن را خردادماه امسال تعیین کرد.

وی، ادامه داد: پس از راه‌اندازی ستاد بزرگداشت در شهریورماه، کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی این ستاد از هفته آبان تاکنون با انتشار پنج شماره از نشریه تجلی اخلاص و ایثار در شهرهای قم و خرم‌آباد و تبلیغ در سطح این شهرها و ارتباط با رسانه‌های گروهی، به فعالیت در این زمینه مشغول است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد بهشتی، سرپرست دانشگاه قم نیز در سخنانی به بیان شخصیت آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی پرداخت و گفت: مرحوم آیت‌الله قاضی خرم آبادی با عنایت خاصی که به افراد داشت نه تنها از مشکلات آنان کاست، بلکه سبب شد از بی‌راهه‌ها بازگردند.

گفتنی است، در بخش دیگری از این مراسم دکتر محمدرضا عدل پرور و اقدس ایزدی از اساتید و عضو هیأت علمی دانشگاه قم به بیان مقالات خود پرداختند. /920/

ارسال نظرات