۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۹۳۰۶۲

برگزاری 7 جشنواره قرآنی در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا - مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی با عنوان «مدهامتان» در هفت شهر‌ استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی روز گذشته در جلسه‌ای بین خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره از سوی هفت کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، شیروان، جاجرم، اسفراین، گرمه، فاروج برگزار خواهد می‌شود.

وی با بیان این‌که این جشنواره ششمین جشنواره قرآنی است که ویزه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می شود، خاطر‌نشان کرد: مرحله استانی این جشنواره نیز هفته آینده به میزبانی شهرستان جاجرم برگزار خواهد شد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: برادران و خواهران عضو کانون‌های فرهنگی و هنری در رده سنی 16 تا 35 در چند رشته مفاهیم، قرائت، ترتیل و اذان، حفظ ، نهج البلاغه و ابتهال در مرحله شهرستانی این جشواره با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: این جشنواره یکی از بخش‌های هفت جشنواره فرهنگی هنری جوانان مساجد است که در سطح استان در حال برگزاری است.

شیرزایان اظهار داشت: تاکنون چهار جشنواره استانی شعر و قطعات ادبی گلدسته های سپید، سرود و تواشیح، آواها و نغمه های آسمانی، هنرهای نمایشی حضور، و هنرهای تجسمی ترنج، به میزبانی شهرستان های فاروج، شیروان، مانه و سملقان و اسفراین برگزار شده است و جشنواره قرآنی با عنوان (مدهامتان) شیوه های نوین تدریس شکوه اندیشه و نشریات تجربی و وبلاگ نویسی با عنوان«محراب قلم» به میزبانی شهرستان‌های جاجرم، بجنورد و گرمه تا پایان امسال برگزاری خواهد شد.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مراجعه کنند./966/پ202/س


ارسال نظرات