۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۹۳۴۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

نقش حضرت زینب و امام سجاد در ماندگاری قیام عاشورا بیشتر تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که وعاظ و خطبا در دهه دوم ماه محرم بیشتر به نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بپردازند، ادامه داد: ماندگاری نهضت حسینی مدیون فداکاری های این دو بزرگوار در آن دوران خفقان است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع تشکل های دینی رشت، با اشاره به برگزاری پر شور مراسم عزاداری سالار شهیدان در استان، گفت: قیام عاشورای حسینی در تاریخ بشریت با اهداف الهی محقق شده و در برهه ای از زمان که احکام و مقدسات دینی در معرض برداشت های غلط و تحریف بود، شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(س) همواره برای حراست و دفاع از حریم دین و قرآن جانفشانی کردند بر این اساس است که امام حسین(ع) فرمود من برای رسیدن به قدرت قیام نکردم بلکه برای اصلاح امت جدم و صیانت از دین به قیام برخواسته ام.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: سید الشهداء(ع) در روز دهم محرم و قبل از شهادت خود فرمودند آیا نمی بینید که به دین عمل نمی شود و باطل بر مسند قدرت نشسته، بر انسان متعهد و پایبند به دین، مرگ گواراتر از این است که در مقابل دشمن سکوت کند و از دین دفاع نکند.

حجت الاسلام یاری تصریح کرد: این قیام در واقع پیام همه انبیاء به ویژه رسول گرامی اسلام(ص) است که همواره مردم را به صیانت از دین و ایستادگی در مقابل استبداد دعوت می کردند.

وی با بیان این که قیام امام حسین(ع) برای همه بشریت است، ادامه داد: این که اگر ارزش های انسانی همچون عدالت، صداقت و جوانمردی در معرض تهاجم دشمن باشد، ضروری است که آدمیان در مقابل آنها ایستادگی و از ارزش های انسانی دفاع کنند.

حجت الاسلام یاری، فداکاری های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بعد از شهادت امام حسین(ع) را رمز ماندگاری قیام عاشورا دانست که موجب استمرار فرهنگ عاشورایی شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که عزاداری سالار شهیدان تنها ده روز اول ماه محرم نیست، افزود: عزاداری براس امام حسین(ع) در دهه دوم ماه محرم باید با شور و شعور بیشتری برگزار شود.

وی با تأکید براین که وعاظ و خطبا در دهه دوم ماه محرم بیشتر به نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بپردازند، ادامه داد: ماندگاری نهضت حسینی مدیون فداکاری های این دو بزرگوار در آن دوران خفقان است.

حجت الاسلام یاری با بیان این که خطبه های آتشین حضرت زینب(س) حکومت فکر و نفاق آن دوران را رسوا کرد، اضافه کرد: نباید نقش ارزنده این دو امام همام در زنده نگه داشتن قیام حسینی به فراموشی سپرده شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات