۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۹۳۹۱۱

نشست بررسی عرفان های کاذب در حوزه علمیه تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست بررسی عرفان های کاذب در حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز برگزار شد.
نقد عرفان هاي نوظهور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه های علمیه و مسؤول سابق نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز، در نشست بررسی حلقه‌های مدعی عرفان کیهانی که صبح امروز در حوزه علمیه صادقیه برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت این گروه که در نقاط مختلف کشور در سال‌های اخیر رواج یافته، با ادعای شفای مردم مدعی ارتباط با خدا، قرآن و اهل بیت هستند.

وی ادامه داد: این تشکیلات و اهداف و برنامه های آن دارای عقبه خاصی هستند و زنگ خطر انحراف در اعتقادات دینی را برای ما به صدا در می آورند.

حجت الاسلام نظری با اشاره به پشتوانه معنوی انقلاب و نظام اسلامی تأکید کرد: عرفان حلقه و کیهانی درمانی با هدف انحلال پشتوانه نظام اسلامی تشکیل شده و دستان پلید استکبار جهانی در پشت صحنه فعالیت این گروه ضاله دیده می‌شود.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب مدتی قبل پرده از فعالیت عرفان‌های کاذب برداشته‌اند، تصریح کرد: باید با نگاه به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، تکلیف خود را در برابر این جریان‌ها مشخص کنیم.

استاد حوزه‌های علمیه تبریز با اشاره به ضرورت دقت و تأمل در برنامه‌ریزی‌های عقیدتی گفت: باید قبل از حرکت، برنامه‌ریزی و تفکر کنیم، اتخاذ استراتژی آگاهانه در برابر تحرکات شوم و مخرب معاندان اسلام ضرورتی مهم محسوب می‌شود.

گفتنی است، در پایان این نشست، جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مدعیان عرفان‌های دروغین برگزار شد./935/پ202/س

ارسال نظرات