۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۹۴۰۵۷
در گفت و گو با دو نماینده خبرگان رهبری مطرح شد؛

حمایت از رویکرد مقتدرانه دستگاه قضایی در برخورد با مخلان امنیت اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی، اجرای احکام و حدود الهی را دارای ارزش و رحمت بیشتر در مقایسه با ریزش نزولات آسمانی دانست و از مسؤولان قضایی کشور خواست با قاطعیت تمام احکام و حدود الهی را اجرا کنند.
قوه قضاييه
آیت الله مدرسی یزدی از فقهای شورای نگهبان قانون اساسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص رویکرد دستگاه قضایی کشور در برخورد جدی با مخلان امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه؛ ابراز داشت: هر مسؤولی به ویژه مسؤولان قضایی باید احکام اسلامی را با قاطعیت اجرا کنند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: اسلام در رابطه با محاربین و مفسدان فی الارض احکام صریح و روشنی دارد که هرگاه احراز شود باید احکام اجرا گردد و اجرای یک حکم الهی از بارش باران های رحمت الهی دارای رحمت و نعمت بیشتری است.

وی تاکید کرد: ما از خداوند درخواست می کنیم که به همه مسؤولان توفیق بیشتر عنایت کند تا بتوانند احکام الهی را آن چنان که مورد رضایت اسلام و اولیا دین اسلام است با قاطعیت تمام در کشور اجرا کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان نیز در همین ارتباط در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، این رویکرد را تحسین کرد و گفت: به هر حال این مساله شعار بسیار درستی است و باید در مقابل مخلان ایستاد.

وی بیان داشت: احکام الهی و اسلامی با صرف گفت و شنود و نصیحت اجرا نمی شود، آموزه های دینی نیز این مساله را تایید می کند و باید در برابر افرادی که نظم و امنیت جامعه را به خطر می اندازند به شدت برخورد شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بدون اعمال قدرت کار پیش نمی رود و هیچ کس به هدف خود نمی رسد، تنها با نصیحت نمی شود به جایی رسید باید در برابر مخلان امنیت اجتماعی و اخلاقی با قاطعیت و قدرت ایستاد و با آنها برخورد کرد.

امام جمعه اصفهان افزود: شعار برخورد قاطع با برهم زنندگان امنیت اخلاقی و اجتماعی از سوی دستگاه قضایی کشور شعار بسیار درستی بود که آیت الله آملی لاریجانی دادند و امیدواریم به این مساله جامه عمل هم بپوشانند.

آیت الله طباطبایی نژاد، همچنین با اشاره به اظهار نظر نسنجیده مشایی درباره موسیقی و توهین به مراجع و علما تاکید کرد: بالاخره برخی ها هستند که حرفی می زنند و می خواهند خود را به هر نحوی نشان دهند، امیدواریم خداوند همه ما را هدایت کند، مردم خودشان همه امور را به خوبی می دانند و درک درستی از قضایا و مسائل دارند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات