۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۹۴۹۳۵
رییس اداره فرهنگی تبلیغات خراسان شمالی:

مسجد‌محوری در عرصه فرهنگی راه مقابله با جنگ نرم دشمن است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگی و امور تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، با اشاره به این‌که در عرصه ‌کنونی باید به مسأله تهاجم فرهنگی به عنوان یک موضوع جدی و اساسی نگاه کرد، افزود: امروز باید بتوانیم راهکارهای مقابله با جنگ نرم را از راه مسجد‌محوری دنبال کنیم.
مسجد‌محوری در عرصه فرهنگی راه مقابله با جنگ نرم دشمن است
حجت الاسلام هادی ایمانی‌نیا، رییس اداره فرهنگی و امور تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد‌ اظهار داشت: امروز دشمن از طریق جنگ نرم و تهاجم فرهنگی سعی در تضعیف بنیان اعتقادی جوانان‌ دارد و ما باید با جذب و ترغیب جوانان به سوی مساجد، دشمنان را در رسیدن به این اهداف شوم ناکام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه‌ کنونی باید روحانیانی از سوی تبلیغات اسلامی برای پوشش مساجد استان آموزش و دوره‌ کافی در رابطه با مسائل دینی و رفع شبهات اعتقادی و فکری جوانان طی بکنند.

حجت الاسلام ایمانی‌نیا‌ افزود: روحانی می‌تواند در عرصه تبلیغ دین، حفاظت و صیانت از دین و در ارائه راهکارهای مبارزه با شبهات فکری و اعتقادی مؤثر و کارآمد باشد.

وی تصریح کرد: امروز خرافه‌گویی در جامعه اسلامی رشد پیدا کرده است و تبلیغات اسلامی در این راستا وظیفه دارد با آموزش روحانی کارآمد و متخصص در خصوص مسائل اعتقادی، ریشه خرافه‌گویی را در بین مردم بخشکاند.

رییس اداره فرهنگی و امور تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: امروز یک مبلغ حقیقی دین می‌تواند بنیه اعتقادی و فکری جوانان را نسبت به مسائل اعتقادی و مذهبی تقویت کند.

وی بیان داشت: امروز یکی از مهم‌ترین وظیفه تبلیغات اسلامی در مقابل مساجد، آموزش روحانی و اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در مساجد است./966/ت303/س

ارسال نظرات