۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۹۶۱۵۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

نهضت امام خمینی، جایگاه مرجعیت را حیات بخشید

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: با نهضت و انقلاب امام راحل، اسلام و مرجعیت دوباره زنده شد.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ساعاتی پیش در مراسم شبی با قرآن که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، افزود: مجتهدین در طول تاریخ اسلام و بعد از غیبت کبری امام زمان(عج) به نوان پاسداران دین با فقاهت مکتب اسلام را حفظ کردند.

وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) اسلام با مرجعیت دوباره زنده شد.

حجت الاسلام فخری با بیان این که حضرت آیت الله نوری همدانی از شاگردان برجسته امام راحل هستند، اظهار داشت: این مرجع تقلید افزون بر کسب علم در محضر امام خمینی (ره) در مسئله مبارزه با ظلم جهانی نیز در کنار بنیانگذار کبیر انقلاب بودند و از مراجع، حوزه های علمیه و کیان اسلام دفاع می کردند.

این مقام مسؤول تأکید کرد: استان آذربایجان غربی به حضور این مرجع تقلید که از اولین روز انقلاب در نهضت اسلامی ایران نقش مؤثری داشت، افتخار می کند.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار حضرت آیت الله نوری همدانی در شکل گیری قیام 19 دی خاطرنشان کرد: این جریان از منزل این مرجع تقلید آغاز شده است به گونه ای که آن کوچه «قیام» نامیده شده است.

حجت الاسلام فخری همچنین به مجله مکتب اسلام اشاره کرد و گفت: مقالات حضرت آیت الله نوری همدانی به عنوان یکی از بنیانگذاران این مجله اسلامی ـ دینی از سال 1337 در این مجله به چاپ رسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه به حماسه دوم بهمن سال 57 ارومیه اشاره کرد و یادآور شد: در این روز تاریخی مرم فهیم و شجاع ارومیه با رهبری روحانیون به مبارزه مسلحانه با رژیم طاغوت برخاستند که در نهایت منجر به توپ بسته شدن مسجد اعظم ارومیه شده است.

وی با بزرگداشت این روز تأکید کرد: این حرکت در ارومیه آغاز گر مبارزه مسلحانه با رژیم پهلوی در سطح کشور است که باید ابعاد آن تبیین شده و در تاریخ ملی کشور ثبت شود.

گفتنی است، مراسم شبی با قرآن با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقیلد، قاریان برجسته، مداحان، هسئت های عزاداری، روحانیون و مردم در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد./936/پ202/س
ارسال نظرات