۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۹۶۱۹۵
انتقاد اندیشمند عربستان از سکوت جهانیان نسبت به انفجار تروریستی کربلا؛

بشر امروز روحیه انسانی خود را از دست داده است

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند شیعه عربستان از سکوت جهانیان نسبت به انفجار تروریستی علیه شیعیان در کربلا تاکید کرد: بشر امروز روحیه انسانیت خود را از دست داده است.
شيخ حسين البيات
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسین بیات اندیشمند شیعه عربستان طی بیانیه ای، انفجار تروریستی علیه زائران اباعبدالله(ع) در کربلا را محکوم کرد و از سکوت رسانه ها و مراکز اسلامی در قبال این جنایت به شدت انتقاد نمود.

در این بیانیه آمده است: علما و فرهنگیان اسلامی و همه سازمانهای اجتماعی جهان باید این جنایتهای شنیع تروریستها علیه زائران حسینی را که جمع کثیری از زنان و کودکان و کهنسالان طی آن قربانی شدند را محکوم سازند.

وی افزود: کسانی که فکر می کنند کشتار ما را رعب زده خواهد کرد سخت در اشتباهند، زیرا پیروان اهل بیت(ع) جان و روحشان را در راه عقاید اسلامی که با پیامبر اکرم(ص) و ولایت امیرمومنان(ع) و ائمه اطهار(ع) گره خورده است تقدیم کرده اند و علیرغم کشتار، ظلم، ستم و تبعیضی که متحمل شده اند از مواضع خود عقب نشینی نکرده اند.

شیخ حسین بیات تصریح کرد: اقدامات تروریستها در هدف قرار دادن بی گناهان، مغایر ارزشهای انسانی است و و ماهیت این گروهها که با نام و پوشش اسلامی و در قالب احزاب شیطانی به کشتار مومنان می پردازند برای همه مردم روشن شده است.

اندیشمند شیعه عربستان از سکوت علما در قبال این جنایت به شدت ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: سکوت علما و رهبران جهان اسلام و سازمانهای عربی و جهانی در قبال این جنایت و خودداری از انتشار یک بیانیه کوچک نشان می دهد که بشریت روحیه انسانی خود را از دست داده است. متاسفانه الازهر، واتیکان و سازمانهای اسلامی و اجتماعی از انفجار کلیسایی در مصر یا عراق برآشفته می شوند ولی در برابر کشتار این مومنان سکوت اختیار می کنند.

وی مسلمانان را به ایستادگی در برابر این جنایتها دعوت کرد و خاطرنشان ساخت: همه مسلمانان و علمای جهان اسلام باید در برابر این ظلم که بر مسلمانان و پیروان امیرمومنان(ع) خیمه زده اند ایستادگی کنند و فتواهای جنایتکار بودن قاتلان مسلمانان را صادر کنند و بدانند که این سکوتها خیر امتی که را در صدد مقابله با استکبار جهانی است را محقق نخواهد کرد.

در بخش پایانی بیانیه آمده است: آیا عقل می پذیرد که زائران اباعبدالله(ع) که زنان و مردان و کودکان با پای پیاده در حرکت باشند مورد هدف قرار گیرند و عاملان این جنایت ادعا کنند که در صدد آزادی عراق از بند اشغالگران هستند.

گفتنی است در پی انفجار سه خودروی بمب گذاری شده در مناطق مختلف جنوب شرق و شمال کربلا دست کم 256 تن از عزاداران حسینی که جمع کثیری از آنان را زنان و کودکان تشکیل می دادند شهید و زخمی شدند./980/گ
ارسال نظرات