۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۹۶۴۲۳
آیت الله طبرسی:

نهادهای فرهنگی از توانمندی بالای حوزه های علمیه در عرصه فرهنگی غفلت نکنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، بهره گیری از توانمندی حوزه های علمیه در عرصه فرهنگی را یک ضرورت دانست و گفت: امروز پتانسیل بسیار بالایی در حوزه های علمیه کشور نهفته است که وظیفه نهاد فرهنگی کشور بهره گیری مناسب از این ظرفیت ها است.
آيت الله نور الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در گردهمایی ائمه جمعه، مدیران حوزه های علمیه، روسا و معاونان پرورشی آمورش پرورش، بسیج دانشجویی و دانش آموزی مازندران که در مجتمع فرهنگی اهل بیت(ع) ساری برگزار شد، به نقش حوزه های علمیه در نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه حوزه و روحانیت در مقایسه با سی سال گذشته بسیار متفاوت است و می توان گفت بسیار سنگین تر از گذشته است.

وی، بهره گیری از توان و پتانسیل حوزه های علمیه در عرصه فرهنگی را یک ضرورت خواند و بیان داشت: امروز پتانسیل بسیار بالایی در حوزه های علمیه کشور نهفته است که وظیفه نهاد فرهنگی کشور بهره گیری مناسب از این ظرفیت ها است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: اگر امروز می خواهیم ام القرا باشیم باید در زمینه کار فرهنگی از ظرفیت بالای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش به نحو احسن استفاده کنیم که اگر موفق شویم می توانیم امیدوار باشیم که ارزش های انقلاب به طور صد در صد به دنیا صادر شده است.

وی با بیان این که امروز استکبار جهانی با جنگ نرم علیه ارزش ها و باورهای دینی ملت ولایت مدار ایران اسلامی برخاسته است، افزود: ترویج معارف الهی در جامعه بهترین وسیله برای خنثی کردن توطئه های دشمنان است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که دشمنان در طول بیش از سی سال گذشته از هر ترفند و نقشه شومی برای نابودی نظام اسلامی استفاده کردند، ادامه داد: آنها پس از ناکامی های متعدد در عرصه های سخت افزاری در استراتژی جدید توطئه نرم را در پیش گرفتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همه متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی باید در برابر توطئه های نرم غرب با اقتدار ظاهر شوند، تصریح کرد: هماهنگی و وحدت نهاد های فرهنگی می تواند در اجرای مناسب و تأثیر گذار برنامه های فرهنگی تأثیر گذار باشد.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه تأثیر گذار در کشور وظیفه سنگینی در پرورش نسلی دیندار بر عهده دارد، ادامه داد: تعامل مناسب آموزش و پرورش و حوزه های علمیه می تواند در تدوین و اجرای برنامه های شاخص فرهنگی تأثیر گذار باشد.

وی با تأکید براین که ارتباط و همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید تقویت شود، ادامه داد: باید زمینه همکاری بیشتر این دو مرکز مهم علمی و دینی کشور فراهم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز داشتن روش در تبلیغ یک ضرورت مهم و غیر قابل انکار است، بیان داشت: تبلیغ در هر مسأله ای به ویژه مباحث دینی نیازمند یک روش و برنامه ریزی دقیق است و در غیر این هیچ بازدهی نخواهد داشت.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که مبلغان حوزه دینی باید نسبت به افزایش اطلاعات عمومی خود در حوزه های مختلف روز تلاش ویژه ای داشته باشند، ادامه داد: امروز شبهات بسیار پیچیده ای از سوی دشمنان در جامعه القاء می شود که این وظیفه روحانیت است که به آنها پاسخ دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران به جایگاه مردمی روحانیت در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که روحانیت در طول سی سال گذشته همواره ملجأ مطمئنی برای مردم بوده و است، ادامه داد: ارتباط تنگاتنگ روحانیت با سطوح مختلف جامعه مانع از توطئه افکنی دشمنان در جامعه می شود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که روحانیت بهترین و موجه ترین شخصیت فرهنگی در جامعه اسلامی مورد توجه است، ادامه داد: تلاش روحانیت در طول سال های اخیر در مباحث فرهنگی ستودنی است.

آیت الله طبرسی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان چهره کم نظیر فرهنگی در دنیا نام برد و افزود: زمانی که ایشان رییس جمهور بودند در سفری که به مازندران داشتند به ایشان عرض کردم ارادت من به شما این نیست که شما رییس جمهور ما هستید بلکه به خاطر آن سخنرانی شما در سازمان ملل و کنگره حافظ و به خصوص کنگره حافظ است./950/پ202/الف

ارسال نظرات