۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۹۶۷۱۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

اماکن متبرکه ظرفیت مهمی برای انتقال معارف اهل بیت به جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران وجود هزاران امامزاده و بقاع متبرکه را ظرفیت بالایی برای تقویت باورهای دینی و فرهنگی مردم به ویژه نسل جوان دانست.
آيت الله نور الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار مدیران اوقاف و امور خیریه استان در ساری، با اشاره به اهمیت وقف در فقه اسلامی گفت: وقف به عنوان یک صدقه جاریه در دین مبین اسلام بسیار سفارش شده است.

وی با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ وقف در سطوح مختلف جامعه افزود: متولیان این بخش باید با بهره گیری از امکانات موجود در جهت تبلیغ این فریضه مهم تلاش کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز فرهنگ مقدس وقف در جامعه کمرنگ شده است، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل آن توجه بیش از حد مردم به امور دنیوی است که آنها را از مسائل معنوی دور کرده است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که فرهنگ مقدس وقف باید در همه شئون زندگی ما وارد شود، ادامه داد: تقویت فرهنگ وقف سبب ماندگاری این فریضه مهم دینی خواهد شد.

امام جمعه ساری، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را سبب احیای بسیاری از موقوفات دانست و خاطرنشان کرد: در زمان طاقوت موقوفات مورد هجمه قرار گرفت و از بین رفت که خوشبختانه بعد از انقلاب با فرمان امام راحل بسیاری از موقوفات گذشته نیز احیا شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در حال حاضر نیز بسیاری از موقوفات استان شناسایی نشده است، تصریح کرد: باید با همه تلاش و با همراهی مردم اداره کل اوقاف استان در این جهت متمرکز شود.

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که باید با موقوفه خواران برخورد قانونی شود، ادامه داد: متأسفانه برخی افراد حق موقوفه را پرداخت نمی کنند و هیچ ترسی هم ندارند که در این بخش قانون باید به میدان بیاید و با این گونه افراد برخورد کند.

وی ادامه داد: برای اهل بیت(ع) وقف کنیم تا در دنیا و آخرت برای ما باقی بماند و همه کسانی که قدم در راه پربرکت وقف کردن می‌گذارند باید نیت‌های خود را به سوی نیازهای روز جامعه سوق دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود هزاران امامزاده و بقاع متبرکه در مناطق مختلف استان‌ گفت: وجود این امامزادگان یک نعمت بزرگی برای مردم ولایت‌مدار مازندران است و افزون بر آن توانمندی عظیمی برای تقویت باورهای دینی و فرهنگی مردم محسوب می شود که باید قدر دانسته شود./950/پ202/س
ارسال نظرات