۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۹۶۸۳۲
در نشستی خبری مطرح شد؛

پاسخ حجت الاسلام نواب به پرسش هایی درباره دانشگاه ادیان، فتنه 88 و تعامل با دولت

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه ادیان و مذاهب، در آخرین روزهای حضور خود در راس مرکز خدمات حوزه های علمیه در نشستی خبری حضور یافت و به سؤالات متعدد خبرنگاران درباره مسائل مختلف این نهاد، دانشگاه ادیان، فتنه سال 88 و هاشمی رفسنجانی پاسخ داد.
حجت الاسلام سيد ابوالحسن نواب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب، رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و رییس دانشگاه ادیان و مذاهب، روز یک شنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران به سؤالات مختلف آنان پاسخ گفت.

وی درباره ریاست 14 ساله خود در مرکز خدمات حوزه های علمیه و تعامل با دولت های مختلف گفت: مرکز خدمات حوزه به دلیل طبع خدماتی که دارد بیشترین تعامل و ارتباط را با دولت های مختلف داشته است.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: بنده در طول دوران مسؤولیتم به ویژه دوران آقای دکتر احمدی نژاد که جدی ترین اهتمام و توجه را به امور دینی داشته است، بهترین روابط را با دولت داشته‌ام.

وی گفت: صمیمانه ترین روابط را در بین نهادهای حوزوی با دولت به ویژه دولت آقای احمدی نژاد، مرکز خدمات حوزه های علمیه داشته است و حتی بسیاری از نهادهای حوزوی برای همکاری و گرفتن اعتبارات به ما مراجعه می کردند.

حجت الاسلام نواب در ادامه درپاسخ به سؤال خبرنگاری اظهار داشت: بنده در سال گذشته در مورد انتخابات با هیچ یک از مراجع تقلید حتی یک بار هم ملاقات نکرده ام و این شایعات کذب محض است.

وی تاکید کرد: بنده معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز تهران بوده و هستم و این اهانت به آن جمع است که معاون سیاسی شان یکی از کارگزاران فتنه باشد.

حجت الاسلام نواب در خصوص هاشمی رفسنجانی نیز بیان داشت: ارتباط و اعتقاد من به آقای هاشمی هیچ گاه دوگانه نبوده است، من هاشمی را از اول انقلاب اسلامی در حدی کمتر از مقام معظم رهبری قبول داشتم.

این فعال سیاسی ادامه داد: البته من جزء منتقدین جدی فعالیت های اقتصادی دولت آقای هاشمی بودم و صحبت های زیادی در این باره کرده ام که نوارهای آن نیز موجود است و در این باره با خود ایشان هم صحبت کرده ام و در انتخابات سال 83 نیز به آقای هاشمی گفتم نیا.

وی با بیان اینکه ارتباط ما با مقام معظم رهبری را همه می دانند، گفت: ما در سپاه از وفاداران جدی مقام معظم رهبری به حساب می آمدیم و هیچ وقت به ذهنم نیامده که در برابر اوامر ایشان، شخص دیگری در ذهنم مطرح باشد.

حجت الاسلام نواب تصریح کرد: هیچ ارتباطی بین بنده و فتنه نبوده و نیست، سال گذشته من در 22 بهمن سخنران مراسم شهر خوزستان بودم و امسال هم سخنران راهپیمایی روز 22 بهمن در کردستان هستم.

وی بیان داشت: چنین انتساب هایی بسیار بچگانه و از بداخلاقی های سیاسی است و این سخنان در سطح کسانی مطرح می شود که آگاهی سیاسی ندارند.

حجت الاسلام نواب در ادامه درپاسخ به سؤال دیگری درباره وضعیت دانشگاه ادیان و مذاهب و مسائلی که در خصوص این دانشگاه مطرح شده و می شود، ابراز داشت: هیچ استادی از این دانشگاه در جریان فتنه سال گذشته دستگیر نشده است و این دانشگاه کمترین مشکل را در این راستا داشته است.

وی تاکید کرد: تنها یک استاد در یک مراسم راهپیمایی شرکت کرده بود که بعد نامه عذرخواهی نوشت و گفته است که اشتباه کردم، حراست این دانشگاه در سال گذشته نیز حراست نمونه کشوری شد.

حجت الاسلام نواب با اشاره به اینکه هیچ ارتباط مالی بین دانشگاه ادیان و مرکز خدمات حوزه نبوده و نیست، بیان داشت: این دانشگاه صدرصد در خط رهبری است و این بداخلاقی های سیاسی نسبت به این دانشگاه و دیگران باید پایان پذیرد.

وی ادامه داد: هیچ برخورد رسمی حتی در حد یک تذکر هم به دانشگاه ادیان و مذاهب از سوی نهادهای مختلف داده نشده است و ما همیشه به دست اندرکاران و مسؤولان این دانشگاه گفته ایم خط قرمز ما اسلام، انقلاب، امام و مقام معظم رهبری است.

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: در طول سی سال بعد از انقلاب اسلامی حتی یک گام هم از مواضعم عقب نشینی نکرده ام.

حجت الاسلام نواب با بیان اینکه برخی ها با فشار می خواهند دانشگاه ادیان و مذاهب را ببندند، تصریح کرد: این دانشگاه سمبل آزاد اندیشی است، اما متاسفانه برخی تلاش می کنند در این زمینه جوسازی کنند.

حجت الاسلام نواب درباره حضور هیات های خارجی در دانشگاه ادیان و مذاهب نیز گفت: این دانشگاه یکی از مهم ترین نهادهایی است که هیات های خارجی در سفر به قم از آن بازدید می کنند و متاسفانه برخی با جوسازی می خواهند راه ورود خارجی ها به این جا را مسدود کنند.

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز تهران در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا در جامعه روحانیت مبارز بحثی درباره تغییر رییس مجلس خبرگان رهبری صورت گرفته است یا خیر؟ ابراز داشت: در جامعه روحانیت مبارز تهران هیچ بحثی درباره تغییر رییس مجلس خبرگان رهبری مطرح نبوده و تا آخر هم نخواهد بود چون این مساله جزء شؤون ما نیست. /924/پ202/ع

ارسال نظرات